کد خبر: ۱۴۶۹۹۴
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲

امکان حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه فراهم شد + دلایل مزایا
مدیرعامل فرابورس:

امکان حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه فراهم شد + دلایل مزایا

مدیرعامل فرابورس با اشاره به امکان حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه گفت: این تصمیم برای تشویق به حضور غیر مستقیم سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با اشاره به اینکه عرضه‌های اولیه با توجه به بازدهی قابل توجه از جذابیت‌های بازار سرمایه محسوب می‌شوند به سنا گفت: با مشارکت صندوق‌ها ، سرمایه‌گذارانی که بصورت غیر مستقیم حضور دارند از این جذابیت محروم نخواهند ماند و می‌توانند با تکیه بر دانش و مدیریت افراد متخصص هم از مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند و هم در عرضه‌های اولیه مشارکت کنند.

وی افزود: همسو با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط بورس‌ها برای ارتقای سواد مالی جامعه در حال انجام است و با اصلاح موادی از دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس، تلاش شده تا سرمایه‌گذارانی که غیر مستقیم در بازار سرمایه حضور دارند ضمن بهره‌مندی از بازدهی و جذابیت‌ عرضه‌های اولیه در عین حال بتوانند از مدیریت افراد حرفه‌ای و آشنا با بازار سرمایه نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران با در اختیار گذاشتن منابع نزد افراد حرفه‌ای، مدیریت بهتری را در حوزه ریسک‌های بازار سرمایه تجربه می‌کنند، ادامه داد: با حضور غیر مستقیم افراد در بازار سرمایه از ضررهای احتمالی و استرس‌های ناشی از آن که می‌تواند بطور روزانه به افراد کم‌اطلاع وارد شود، کاسته می‌شود.

هامونی عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاران وجوه را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دهند هم مدیریت وجوه بهتر صورت می‌گیرد و هم اوراقی خریداری می‌شود که پشتوانه تحلیل و بررسی‌های دقیق متخصصان است. ضمن آنکه اشخاص حقیقی نگرانی کمتری درباره مدیریت اثربخش سرمایه خواهند داشت که این امر برای کلیت بازار و تازه‎واردان به بازار سرمایه مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اعمال حجم مبنا در نمادهای حاضر در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس از ابتدای معاملات امروز توضیح داد: از امروز حجم مبنا معادل ۴ در ۱۰هزار تعداد سهام هر شرکت با این شرط که سرمایه ثبت شده هر شرکت ملاک است، اعمال می‌شود و حداقل ارزش مبنا در بازارهای اول و دوم فرابورس به میزان ۵ میلیارد تومان و در تابلو زرد بازار پایه در رقم ۲ میلیارد تومان، تابلو نارنجی عدد یک میلیارد تومان و تابلو قرمز ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان حداقل ارزش مبنا در نظر گرفته و اعمال می‌شود.

بنابراین گزارش، بر اساس تبصره چهار اصلاحات دستورالعمل عرضه در بورس و فرابورس، ۲۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺎﺯﺍﺩ ﺑﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺑﻬﺎﺩﺍﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻋﺮﺿﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻋﺮﺿﻪ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺳﻬﺎﻡ ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺸﻒ ﺷﺪﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﻋﺮﺿﻪ ﺍﻭﻟﯿﻪ باید ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ (ﺑﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺛﺎﺑﺖ، ﺩﺭ ﺳﻬﺎﻡ ﻭ ﻣﺨﺘﻠﻂ) ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ