کد خبر: ۱۴۷۲۲۳
۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹

قیمت نفت با سقوط بی سابقه به ۳۱ دلار رسید / آغاز جنگ جهانی نفت
طی ۲۹ سال اخیر :

قیمت نفت با سقوط بی سابقه به ۳۱ دلار رسید / آغاز جنگ جهانی نفت

قیمت نفت که در هفته های اخیر از افت تقاضای ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده با سقوطی بی سابقه طی ۲۹ سال اخیر به ۳۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با 14 دلار و 25 سنت معادل 31.5 درصد سقوط به 31 دلار و 2 سنت رسید. این بیشترین درصد افت قیمت نفت برنت در طی یک روز از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس در 17 ژانویه 1991 بشمار می رود. قیمت نفت برنت اکنون به پایین ترین رقم از 12 فوریه 2016 تاکنون رسیده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در ابتدای معاملات امروز با 11 دلار و 28 سنت معادل 27.4 درصد افت به 30 دلار در هر بشکه رسید. این بیشترین افت قیمت نفت خام آمریکا از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس است و پایین ترین رقم ثبت شده برای این شاخص نفتی از 22 فوریه 2016 بشمار می رود. قیمت نفت خام آمریکا با اندکی تعدیل اکنون به 32 دلار و 61 سنت رسیده است.

عربستان بزرگترین صادر کننده نفت جهان در تلاش است تا روسیه دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان را که روز جمعه با پیشنهاد اوپک مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت مخالفت کرد تنبیه کند. اوپک و سایر تولید کنندگان از کاهش بیشتر تولید نفت به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت موافقت کرده بودند.

دو منبع آگاه گفتند: پس از آنکه توافق کاهش تولید فعلی بین اوپک و روسیه در پایان ماه مارس منقضی شد، عربستان قصد دارد تولید نفت خود را در ماه آوریل به بالای 10 میلیون بشکه برساند.

عربستان، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت آخرین بار در فاصله سال های 2014 و 2016 به منظور کاهش تولید نفت شیل آمریکا برای بدست آوردن سهم بیشتر از بازار نفت اقدام به رقابت و افزایش عرضه نفت به بازار کرده بودند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ