کد خبر: ۱۴۷۵۸۳
۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸

کرونا و ادامه جدال نفتی قیمت هر بشکه نفت را به کمتر از ۳۰ دلار رساند

کرونا و ادامه جدال نفتی قیمت هر بشکه نفت را به کمتر از ۳۰ دلار رساند

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع کرونا و ادامه جدال نفتی میان روسیه و عربستان به کمتر از ۳۰ دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در آخرین معاملات بازارهای جهانی ، نفت برنت دریای شمال به بشکه ای ۲۸ دلار و ۵۲ سنت رسید و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز ۳.۰۳ دلار کاهش یافت و به ۲۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید که کم ترین قیمت از فوریه ۲۰۱۶ است.

عربستان پیش تر اعلام کرده بود تولیدات نفت را برای کسب سهم بیشتر در بازار جهانی نفت افزایش می دهد. زنگ خطر شیوع کرونا باعث شده تا کشور های اروپایی تدابیر سختی برای شهروندان ایجاد کنند تا سرعت گسترش این ویروس کم شود. بنابراین با توجه به کاهش تردد و قرنطینه در کشورهای اروپایی، تقاضا برای نفت خام بیش از پیش کاهش داشته است.

این موضوع در کنار رقابت کشورهای تولیدکننده نفت برای فروش و تخفیفات قیمتی که باعث افزایش عرضه شده، زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت نفت فراهم کرده است. توافق نفتی میان اوپک و روسیه حدود دو هفته پیش، پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا پس از سه سال پایان یافت.

پیش از برگزاری این جلسه نیز انتظار می‌رفت توافق با مخالفت روسیه همراه شود. رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه از قیمت‌های کنونی نفت دفاع کرده بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با تعمیق توافق تولید، دور از ذهن نبود. اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای کنونی توافق پیشنهاد کرده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ