کد خبر: ۱۵۰۹۸
۰:۰ - ۱۳۹۴/۶/۱۴

عرضه بلوک۸۷ و ۱۶ درصدی دو شرکت با بازدهی مثبت و منفی ۷۴ و ۹ درصدی
توسط سازمان خصوصی سازی انجام می شود:

عرضه بلوک۸۷ و ۱۶ درصدی دو شرکت با بازدهی مثبت و منفی ۷۴ و ۹ درصدی

بلوک ۸۷ و ۱۶ درصدی دو شرکت بورسی با بازدهی مثبت و منفی ۷۴ و ۹ درصدی ، هفته آخر شهریور توسط سازمان خصوصی سازی عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سازمان خصوصی سازی در هفته آخر ماه جاری ، بلوک دو شرکت بورسی را روانه میز فروش می کند.

بر اساس این گزارش، شرکت حفاری شمال که اوایل شهریور با تغییر مدیرعامل بعد از حدود ۶.۲ سال ( رفتن هدایت الله خادمی و آمدن سید عزت الله حجازی از نفت بهران) مواجه شده و طی 6 ماه اخیر هم با بازدهی منفی 9 درصدی سهام همراه شده ، 25 شهریور ماه شاهد عرضه بلوک 16 درصدی خواهد بود که سازمان خصوصی سازی به وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﻣﺎﻟﻲ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﭘﻴﺸﺮو اﻳﺮان انجام خواهد داد.

این بلوک شامل 416 میلیون و 868 هزار و 800 سهم بوده که به قیمت پایه 376 تومانی هرسهم و ارزش 1.56 میلیارد تومانی به صورت 30 درصد نقد و باقی اقساط 3 ساله از سوی ﻛﺎرﮔﺰاری ﺳﻬﻨﺪ عرضه می شود

همچنین سازمان خصوصی سازی ﺑﻪ وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان برنامه عرضه 87.07 درصد حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را از اول آذر سال گذشته در پیش گرفته بود اما زمان عرضه دقیق آن مشخص نبود. علاوه بر این قرار بود بلوک مدیریتی "حفارس" به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 40 درصد به شرط آنکه از دو هزار و 843 ریال کمتر نباشد، به صورت 30 درصد نقد و باقی اقساط 5 ساله واگذار شود اما تغییراتی در آن ایجاد شده است .

به این ترتیب این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم است که به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از 3 هزار و 836  ریال کمتر نباشد، به صورت 25 درصد نقد و باقی اقساط توسط کارگزاری تدبیرگران فردا روانه میز فروش خواهد شد.

حمل و نقل بین المللی خلیج فارس زمان و شرایط افزایش سرمایه را به بعد از عرضه این بلوک موکول کرده و طی 6 ماه با بازدهی جالب 74 درصدی ( از 160 به 279 تومان) سهام مواجه شده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ