کد خبر: ۱۵۲۶۶۰
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۲/۲

اثر منفی سقوط قیمت نفت بر سه شاخص بورس نیویورک و بازارهای آسیا

اثر منفی سقوط قیمت نفت بر سه شاخص بورس نیویورک و بازارهای آسیا

با سقوط معاملات آتی نفت آمریکا به بدترین وضعیت ۲۱ سال اخیر، سه شاخص بورس نیویورک و شاخص‌ های مهم بازارهای آسیایی هم با افت روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ ان‌ ان‌ بیزینس، در اولین روز کاری هفته میلادی معاملات آتی نفت آمریکا سقوط کرد چرا که بازار نفت همچنان با اضمحلال تقاضا به دلیل بحران ویروس کرونا روبرو است. در همین حال بازارهای آسیایی نیز وضعیت‌های مختلفی داشتند و معاملات آتی بورس آمریکا نیز کاهش یافت.

بر این اساس، معاملات آتی نفت آمریکا حدود ۱۵ درصد افت کرد و به قیمت ۱۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بدترین وضعیت بازار نفت را از سال ۱۹۹۹ تا کنون نشان می‌دهد.

هفته گذشته نفت آمریکا به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال اخیر رسیده بود چرا که میزان کاهش تولید اوپک‌پلاس برای تنظیم عرضه طبق میزان کاهش تقاضا کافی نیست. سقوط روز دوشنبه بازار نفت نیز به همین دلیل اتفاق افتاد.

این اوضاع بازار نفت روی بازارهای سهام سراسر جهان نیز تاثیر داشت. شاخص داوجونز ۱۰۵ واحد معادل ۰.۴ درصد، شاخص S&P500 حدود ۰.۴ درصد و شاخص نزدک نیز ۰.۲ درصد افت کرد.

این در حالی است که هفته گذشته وال‌استریت دومین هفته متوالی رشد را تجربه کرده بود چرا که سرمایه‌گذاران به ظرفیت درمانی ویروس کرونا امیدوار شده بودند و بحث‌هایی درباره بازگشایی برخی از بخش‌های اقتصاد آمریکا وجود داشت. این روند بر خلاف داده‌های ناامیدکننده از بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی شکل گرفته بود اما حالا با سقوط بازار نفت، وضعیت در اولین روز معاملاتی این هفته تغییر کرد.

در آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن یک درصد افت کرد. ژاپن آمار صادرات ماهانه را منتشر کرد که نشان از کاهش چشم‌گیر صادرات تاثیر زیاد ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی داشت همین مسئله باعث ترس سرمایه‌گذاران شد.

برخی دیگر از شاخص‌های مهم بازارهای آسیایی نیز افت کردند. شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد کاهش یافت اما شاخص کاسپی کره‌جنوبی و شاخص شانگهای در چین اندکی رشد کردند.

در روزهای پیش‌رو قرار است داده‌های جدیدی از اقتصاد آمریکا منتشر شود. شرکت‌هایی مانند نت‌فلیکس و ایرلاین دیتا میزان درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر خواهند کرد. با توجه به روشن شدن ابعاد جدیدی از خسارت‌های اقتصادی ویروس کرونا، معاملات روزهای آتی این هفته تحت تاثیر این گزارش‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ