کد خبر: ۱۵۳۱۱۸
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۲/۱۵

قیمت نفت با تهدید جدید ترامپ افت کرد / آخرین قیمت ها

قیمت نفت با تهدید جدید ترامپ افت کرد / آخرین قیمت ها

در پی تهدید جدید ترامپ، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از تداوم اشباع عرضه جهانی در بحبوحه افت تقاضا و تنش های تجاری آمریکا و چین ، کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۱۴ سنت معادل ۵.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت. نفت برنت نیز با کاهش ۲۴ سنتی معادل ۰.۹ درصد به ۲۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. در حالی که پس از چندین هفته کاهش، هفته گذشته حدود ۲۳ درصد ثبت کرده بود.

بر اساس این گزارش،مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس گفت : با ضعیف شدن خوش بینی به چشم انداز رشد تقاضای جهانی و رشد ارزش دلار،نفت بخشی از رشد قیمت هفته گذشته را از دست داد. اما معامله گران نگران آمار بخش تولید هستند که قرار است از سوی آلمان،فرانسه و ایتالیا منتشر شود و بی تردید معاملات نفت برنت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب صعود کرد.قیمت نفت بر مبنای دلار آمریکا بوده و قوی‌تر شدن آن موجب گران‌تر شدن نفت برای خریداران غیرآمریکایی می شود.

بازار نفت هفته گذشته از کاهش نرخ ابتلا به ویروس کرونا و آغاز اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اول ماه می حمایت شده بود. شرکتهای اکسون موبیل و شورون بزرگترین تولیدکنندگان آمریکا نیز اعلام کردند که تولید طی سه ماهه جاری ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهند.این کاهش تولید به همراه تسهیل محدودیت‌های قرنطینه در برخی از نقاط آمریکا،انتظارات برای بهبود تقاضا و کاهش اشباع مخازن نگهداری نفت را طی روزهای اخیر تقویت کرد.

محمد ارکاب وزیر انرژی الجزایر و رییس دوره ای اوپک از اعضای این گروه خواست بیش از ۱۰۰ درصد کاهش تولیدی که با آن موافقت کرده اند را به اجرا بگذارند.با این حال تهدید ترامپ که اواخر هفته گذشته اعلام کرده بود به تلافی شیوع ویروس کرونا،افزایش تعرفه‌ها علیه چین را بررسی خواهد کرد، نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری را برانگیخت و رشد قیمت نفت را محدود کرد.

طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیو شرکت‌های حفاری آمریکایی،شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته منتهی به اول می ۵۳ حلقه کاهش داده و به ۳۲۵ حلقه رساندند که پایین‌ترین میزان از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ