کد خبر: ۱۵۵۶۸۹
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۴/۲۴

پیش بینی زیان ۲۷۰ میلیارد دلاری کرونا به اقتصادهای نفتی خاورمیانه

پیش بینی زیان ۲۷۰ میلیارد دلاری کرونا به اقتصادهای نفتی خاورمیانه

طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول،ک رونا زیان ۲۷۰ میلیارد دلاری به اقتصادهای نفتی خاورمیانه وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایکانامیک تایمز، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصاد کشورهای صادر کننده نفت خاورمیانه در سال جاری میلادی در پی شیوع ویروس کرونا و اختلال در بازار نفت دجار رکود ۷.۳ درصدی و کاهش ۲۷۰ میلیارد دلاری درآمد نسبت به سال گذشته شود.

بر اساس این گزارش،عربستان سعودی علاوه بر سقوط قیمت نفت و کاهش تولید، میلیاردها دلار هم به علت متوقف کردن مراسم حج ضرر کرده است. برای اولین بار در تاریخ عربستان، مراسم حج سال جاری بدون زائران خارجی برگزار می‌شود. 

عربستان برای افزایش درآمد دولت، مالیات بر برخی کالاهای اساسی و خدمات را سه برابر کرد و مالیات بر ارزش افزوده را تا 15 درصد افزایش داد.

صندوق بین المللی پول به دولت های این منطقه هشدار داده با در نظر گرفتن موج دوم همه گیری ویروس کرونا،اقدامات لازم برای حمایت از اقتصاد و پشتیبانی از معیشت مردم انجام دهند.

چالش های بسیاری در سراسر این منطقه وجود دارد. تورم در لبنان طی سال گذشته به 56 درصد رسیده و ارزش پول آن به دو سوم کاهش یافته است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور که میزبان جمعیت بالایی از پناهندگان سوریه و فلسطین است، 12 درصد در سال جاری میلادی دچار رکود شود.

ایران هم به شدت سعی در مدیریت بحران کرونا داردو در سال جاری میلادی تقاضای 5 میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول کرده که اولین درخواست  طی شصت سال گذشته بوده است.

صندوق بین المللی پول از آغاز سال جاری میلادی 17 میلیارد دلار به کشورهای خاورمیانه وام اعطا کرده که 5.2 میلیارد دلار آن به یونان و حدود 1.4 میلیارد دلار به پاکستان اختصاص داده شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ