کد خبر: ۱۵۸۱۴۴
۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۶/۳۰

واکنش‌های جهانی و داخلی به بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

واکنش‌های جهانی و داخلی به بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

ادعای جدید آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و لزوم پایبندی تمام اعضا به این قطعنامه، واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، نمایندگی فرانسه در سازمان ملل در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اعلام کرد: فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران پایبند بوده اما تحریم‌های بین‌المللی همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزامات عمل کند.

بر اساس این گزارش، واسیلی نبنزیا نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از رویکرد غیر منطقی آمریکا گفت: چنین رفتار نسنجیده در مخالفت با اعضای شورای امنیت،تحقیر آمیز است!

همچنین دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در واکنش به پافشاری واشینگتن برای تضعیف قوانین بین‌المللی با ادعای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در توییتر اعلام کرد: به نظر می‌رسد آمریکا با تحمیل اراده خودخواهانه به دیگران بر تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد که بسیار تحقیر آمیز است! آیا این نظم بین‌الملل قاعده‌محوری است که همکاران آمریکایی‌ شدیدا از آن حمایت می‌کنند؟

محمدجواد ظریف نیز در واکنش به این ادعا اعلام کرد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ۱۲ شب به وقت گرینویچ ،پایان ۳۰ روز است و قطعنامه‌ها برمی گردند اما می‌دانند این اتفاق نمی‌افتد.لذا از روش قلدری استفاده کرده و اعلام کردند هر کس به ایران سلاح بفروشد تحریم می‌ شود. سخنان ترامپ درباره توافق یک هفته ای با ایران نیز جنبه تبلیغاتی دارد.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در این خصوص گفت: آمریکا همچنان در حال نقض برجام و قطعنامه‌٢٢٣١ بوده و جرکت برخلاف جریان‌های بین‌المللی تنها باعث انزوای بیشتر می‌شود.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان ملل در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی که سه شنبه اول مهر برگزار می شود، حسن روحانی و سران برزیل، آمریکا، ترکیه، چین، شیلی، آفریقای جنوبی، کوبا، روسیه، اردن کره جنوبی، قطر، فیلیپین و فرانسه سخنرانی خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ