کد خبر: ۱۵۸۶۵۷
۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۷/۱۲

پذیره نویسی اوراق ۲ هزارمیلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس با سود ۱۸ درصدی
از فردا به مدت سه روز کاری صورت می گیرد:

پذیره نویسی اوراق ۲ هزارمیلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس با سود ۱۸ درصدی

صکوک اجاره ۲ هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس با سود ۱۸ درصدی از فردا در بورس تهران به مدت سه روز کاری عرضه و پذیره نویسی می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با مجوز سازمان بورس، صکوک اجاره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ( که با ارزش روز ۴۳۳ هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس بشمار می آید) به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از طریق بورس تهران از فردا تا سه شنبه ۱۵ مهر به مدت سه روز کاری عرضه عمومی می شود.

دارایی مبنای انتشار این اوراق ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۷۰ سهم شرکت پتروشیمی پارس با قیمت هر سهم ۱۳۱۱۴ تومان است که توسط نهاد واسط از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است و اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی اردیبهشت پنجم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت بورس تهران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، تعدادی از سهام شرکت های پتروشیمی پارس و مبین انرژی خلیج فارس توثیق شده است. تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت تامین سرمایه تمدن به حجم ۱.۳ هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه امین به حجم ۶۰۰ میلیارد تومان و صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر به حجم ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و بازارگردانی آن نیز بر عهده کنسرسیومی متشکل از تامین سرمایه تمدن به حجم ۱.۳ هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه امین به حجم ۶۰۰ میلیارد تومان و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش به حجم ۱۰۰ میلیارد تومان است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پیش از این یک بار از طریق انتشار صکوک اجاره با حجم هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که این اوراق با نماد "صفارس۴۱۲" در حال معامله است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ