کد خبر: ۱۵۹۰۹۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۲۲

پیش بینی بازار مسکن با تکیه بر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز
یک کارشناس اعلام کرد:

پیش بینی بازار مسکن با تکیه بر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز

یک کارشناس با اشاره به ناکارآمدی طرح های وزارت راه ، اوضاع بازار مسکن در نیمه دوم سال را با تکیه بر متغیرهایی چون تاثیر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن محتشم درخصوص پیش بینی وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری به ایسنا گفت: تعداد معاملات از ابتدای پاییز تا اواسط زمستان در سطح پایینی خواهد بود و قیمت ها به ثبات نسبی می رسد. البته تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران را نمی توان انکار کرد. پیش بینی می شود در صورت ثبات نرخ ارز ، حدود دو سال بازار مسکن آرام خواهد ماند.

وی افزود: نوسانات بازار مسکن تابع متغیر کوتاه مدت و مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده که هنوز اتفاق نیفتاده است. اگر دموکرات ها با جو بایدن برنده شوند، احتمال افت ارز و کاهش قیمت کالاها از جمله مسکن وجود دارد.

این کارشناس ادامه داد: معمولا شهریورماه با توجه به زمان نزدیک شدن به فصل مدارس، معاملات نسبت به تیر و مرداد مقداری افت می کند. با ورود به پاییز هم تعداد قراردادهای خرید و فروش در سطح پایینی باقی می ماند اما از اواسط بهمن ، معاملات شب عید افزایش می یابد. این چرخه معمولا رفتار سالیانه بازار مسکن طی سال های گذشته بوده است.

محتشم گفت: عمده متقاضیان برای حفظ ارزش دارایی اقدام به خرید مسکن می کنند. تعدادی از فعالان بازار مسکن وارد بورس شده بودند که پس از افت شاخص، بعضا با ضرر ۵۰ درصدی خارج شدند و به بازار مسکن رو آوردند.

وی افزود: طرح اقدام ملی نمی‌تواند جوابگوی نیاز مسکن باشد. حتی مسکن مهر هم در برخی نقاط هنوز تحویل نشده است. برخی متقاضیان که ۱۰ سال پیش به دولت پول داده اند یا هنوز واحدها را تحویل نگرفته یا به بهانه هایی مثل عدم تکمیل آورده به افراد دیگر واگذار شده است. ناکارآمدی طرح های وزارت راه محقق شده و به همین دلیل متقاضیان چندان از مسکن ملی استقبال نکردند.

محتشم ادامه داد: بازارهای سهام، طلا و ارز خاصیت نقدشوندگی دارند و همین مسئله باعث تقاضا می شود و افراد با سرمایه اندک هم می توانند سهام بخرند یا دلار خریداری کنند اما مسکن کالای درشت است و پایین بودن توان طرف تقاضا باعث می شود، کند حرکت کند اما از نظر ریسک پذیری از سایر بازارها امن تر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ