کد خبر: ۱۶۱۰۹۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۹

اجرای دو پروژۀ بسیار مهم فولاد مبارکه برای حفظ جایگاه جهانی
مدیرعامل شرکت اعلام کرد :

اجرای دو پروژۀ بسیار مهم فولاد مبارکه برای حفظ جایگاه جهانی

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: برای حفظ سهم در تولید و مطرح شدن در میان فولاد سازان جهانی، اجرای دو پروژۀ بسیار مهم نورد گرم شمارۀ ۲ و طرح تحول دیجیتال در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان درخصوص دستاوردهای فولاد مبارکه در سال جاری گفت: این شرکت از آغاز شیوع کرونا و بطور مشخص از ابتدای سال مجددا مورد تحریم‌های یک‌جانبۀ آمریکا قرار گرفت و به همین دلیل در حوزۀ صادرات محصولات، تأمین کالاها و تجهیزات موردنیاز و جابجایی ارز با مشکلات جدی‌تری روبرو شد. شیوع کرونا نیز این شرکت را همانند تمامی فولادسازان جهان با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخت بااین‌حال مدیریت شرکت با تعهد و دقت بیشتر به امر تولید همت کرد.

وی افزود: بطور میانگین از حدود 60 درصد مناطق برای فولاد مبارکه مواد اولیه و قطعات و برای حدود 100 درصد مناطق نیز محصولات ارسال می‌شود و این امر می‌توانست از لحاظ شیوع کرونا مشکلات خاصی ایجاد کند اما این شرایط سخت تاکنون به‌خوبی مدیریت شده تا چرخ تولید همچنان در حال گردش باشد و خوشبختانه به‌عنوان یکی از فولادسازان مطرح بین‌المللی افزایش تولید نیز داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به تعهدات در زمینۀ مسئولیت‌های اجتماعی ادامه داد: تاکنون فولاد مبارکه با صرف بودجه‌ای بالغ‌ بر 70 میلیارد تومان بیمارستان‌ها و شبکۀ بهداشت را یاری کرده است. علاوه بر این با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اکسیژن بسیاری از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه را در اصفهان و بسیاری از استان‌ها تا پایان سال به ارزش بیش از 72 میلیارد تومان تأمین کرده است.

عظیمیان درباره دو پروژۀ بزرگ و مهم در دست اقدام توضیح داد: فولاد مبارکه برای حفظ سهم در تولید فولاد و برای اینکه همچنان به‌عنوان سازمانی موفق در میان شرکت‌های فولادساز جهانی مطرح باشد، اجرای دو پروژۀ بسیار مهم نورد گرم شمارۀ 2 و طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده است. برای اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 گروهی ده‌ نفره در سخت‌ترین شرایط و قرنطینۀ کامل در حال مذاکره با پیمانکاران و سازندگان داخلی و خارجی هستند تا این مأموریت خطیر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، پروژۀ نورد گرم شمارۀ 2 تا سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و کشور را از واردات ورق بی‌نیاز خواهد کرد. همچنین با بهره‌برداری از این ابرپروژه یک‌میلیون تن ورق مازاد بر مصرف داخلی تولید خواهد شد. در این حالت با کوتاه شدن دست واسطه‌ها، بازار سیاه و التهاب بازار از بین خواهد رفت و زمینۀ ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر و صادرات نیز فراهم خواهد شد.

وی در خصوص دیگر پروژۀ عظیم نیز گفت: تحول دیجیتال و بکارگیری نسل چهارم فناوری در این شرکت از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است که از پنجم مرداد سال 95 آغاز شده است. این طرح که در هیچ‌یک از سازمان‌ها بطور جامع و یکپارچه پیاده‌سازی نشده، موجبات مدیریت و ادارۀ هوشمند را فراهم خواهد کرد و در نهایت باعث افزایش بهره‌وری و ارزش سهام سهامداران می‌شود. با اجرای این طرح "فولاد" همچنان به‌عنوان سازمانی جهان‌تراز مطرح خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ