کد خبر: ۱۶۱۱۳۴
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۸/۱۹

نفت در واکنش به پیروزی بایدن صعودی شد / زمان احتمالی بازگشت ایران

نفت در واکنش به پیروزی بایدن صعودی شد / زمان احتمالی بازگشت ایران

قیمت نفت پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بهبود ریسک پذیری در بازار، امروز بیش از دو درصد افزایش یافت و از مرز ۴۰ دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به گزارش ایسنا، پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نفت به همراه سایر بازارهای مالی صعود کرد تا بخشی از ریزش چهار درصدی در معاملات جمعه گذشته را جبران کند. در این میان با کاهش ارزش دلار، قیمت کالاها نیز برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی ارزان تر شد.

بر اساس این گزارش، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و شش سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۴۰ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز برای تحویل در دسامبر ( ماه آینده) با یک دلار و هفت سنت معادل ۲.۹ درصد افزایش، ۳۸ دلار و ۲۱ سنت معامله شد.

به گفته مایک مک کارتی استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، معاملات در صبح امروز در فضای ریسک پذیری در جریان بوده که منعکس کننده اعتماد فزاینده به راه یافتن بایدن به کاخ سفید است اما حزب جمهوریخواه کنترل سنا را حفظ خواهد کرد.

از یک نقطه نظر نتیجه انتخابات برای بازار ایده آل است. هیچ حزبی اکثریت را در کنگره ندارد. بنابراین جنگهای تجاری و مالیات های بیشتر تا حدود بسیاری از دستورکار حذف خواهند شد.

بایدن و همراهان وی سرگرم کار برای مقابله با وخامت بحران کرونا در آمریکا هستند که تاکنون بیش از۱۰ میلیون نفر را مبتلا کرده است.

هووی لی اقتصاددان بانک OCBC در این خصوص گفت: این وضعیت پیامدهایی در قالب تقاضای کمتر برای انرژی یا رفتار مصرفی به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر آماری که رشد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا را نشان می دهد از افزایش تولید طی ماههای آینده حکایت دارد. طبق آمار شرکت بیکرهیوز، شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را برای هشتمین هفته متوالی افزایش دادند.

اعضای بزرگ اوپک نگران تسهیل تحریم های آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری بایدن هستند که به معنای افزایش تولید و پیچیده شدن اقدامات تولیدکنندگان نفت برای متوازن کردن عرضه و تقاضا خواهد بود.

به گفته تحلیلگران آی ان جی، بازگشت نفت ایران احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۱ یا در سال ۲۰۲۲ اتفاق خواهد افتاد.

اوپک و متحدان در حال حاضر تولید را حدود ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند تا افت تقاضای ناشی از همه گیری ویروس کرونا را جبران و از قیمت ها پشتیبانی کنند.

واردات نفت چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان در اکتبر(مهر) ۱۲ درصد در مقایسه با سپتامبر(شهریور) کاهش پیدا کرد. اما پس از اعلام افزایش 20 درصدی سهمیه واردات از سوی پکن،برخی تحلیلگران انتظار دارند، واردات در سال آینده میلادی افزایش پیدا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ