کد خبر: ۱۶۲۴۱۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۹

احتمال دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذر
معاون سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

احتمال دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذر

معاون سپرده گذاری مرکزی از احتمال دریافت کارت اعتباری سهام عدالت برای سهامداران روش غیر مستقیم تا پایان ماه جاری و نحوه اخذ آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا ماهیار درباره اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به ایسنا گفت: این کارت ها برای سهامدارانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودند، طراحی شده و احتمالا تا پایان ماه جاری قابل دریافت خواهد بود.

وی افزود: مشمول سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن های مربوط به بانک های عامل و پس از اینکه سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می تواند دارایی را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن فرم مربوط را داخل سیستم بانک پر کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می شود می تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.برخی بانک ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که سازوکار آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود. این درخواست ها بصورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می کند که سهام فرد توثیق شد و بانک می تواند به سهامدار اعتبار دهد.

ماهیار گفت: بحث های حقوقی و تعاملات بین شبکه بانکی، شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه این فرایند از بحث های فنی آن پیچیده تر است. زیرا برای نخستین بار اجرا می شود و باید پروتکل های حقوقی به نحوی باشد که بحث ارتباطات و ذینفعان و عاملیت فرد وثیقه گذار و وثیقه گیر کاملا مشخص شود. برخی بانک ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، کارت خرید و یا از طریق روش های نوین پرداخت شارژ کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ