کد خبر: ۱۶۳۳۶۷
۱۱:۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳

سازمان ملل با دو پیشنهاد ترامپ درباره برجام و تحریم ایران مخالفت کرد

سازمان ملل با دو پیشنهاد ترامپ درباره برجام و تحریم ایران مخالفت کرد

دو پیشنهاد ترامپ علیه برجام و مربوط به اختصاص بودجه ایجاد کمیته و گروه کارشناسی تحریم ایران و کاهش بودجه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با مخالفت شدید سازمان ملل مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، ترامپ در آخرین روزهای باقی‌مانده ازقدرت بار دیگر با شکست در عرصه دیپلماسی مواجه شد. چرا که دو پیشنهاد آمریکا در دشمنی با برجام شامل اختصاص بودجه برای ایجاد کمیته وگروه کارشناسی برای تحریم ایران و کاهش بودجه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱با مخالفت شدید اعضای سازمان ملل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش،طی نشست کمیته اداری و مالی مجمع عمومی سازمان ملل که چهارشنبه شب به وقت نیویورک برگزار شد، معاون نمایندگی دائم آمریکا دو پیشنهاد را برای درج در قطعنامه برنامه و بودجه این سازمان در سال مالی ۲۰۲۱ مطرح کرد.کمیته و گروه کارشناسی مورد نظر آمریکا قبل از انعقاد برجام و تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت وجود داشتند و دیگر وجود خارجی ندارند.

با این حال ترامپ مدعی شد، ساز و کار ماشه در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ را فعال کرده و قطعنامه‌های قبلی بازگشته‌اند. لذا کمیته و گروه کارشناسی تحریم که قبلا وجود داشتند باید مجددا احیا شوند و این مستلزم اختصاص بودجه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ