کد خبر: ۱۶۳۴۸۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

درآمد۱۰ هزار میلیاردی حذف معافیت مالیاتی صادرات موادخام چند صنعت بورسی
نماینده مجلس اعلام کرد:

درآمد۱۰ هزار میلیاردی حذف معافیت مالیاتی صادرات موادخام چند صنعت بورسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کسب درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت با حذف معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه خام چند صنعت بورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص بررسی درآمدهای نفتی دولت در لایحه بودجه سال آینده به تسنیم گفت: با توجه به صادرات روزانه 900 هزار بشکه نفت و میعانات گازی ، کمیسیون تلفیق بودجه از بین سه گزینه پیشنهادی به فروش روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی رای داد.

وی افزود: سایر موارد از جمله سهم وزارت نفت و صندوق توسعه ملی از فروش نفت، مازاد صادرات و تعیین تکلیف بدهی های دولت به صندوق توسعه ملی بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد. همچنین حدود 10 هزار میلیارد تومان از حذف معافیت مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام چند صنعت بورسی در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح تغییر شیوه اخذ مالیات ارزش افزوده برای جلوگیری از استفاده دهک‌های بالا از معافیت مالیاتی به دلیل مغایرات با قانون  تصویب نشد. طبق بررسی‌، دهک دهم با معافیت 87 هزار میلیارد تومانی 10 برابر بیشتر از افراد کم درآمد از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

حاجی دلیگانی گفت: هدفمندسازی معافیت های مالیاتی می تواند یکی از محورهای اصلاح ساختار بودجه باشد و پیش‌بینی می شود در 6 ماه دوم با همین اصلاح روش بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان درآمد بیشتر حاصل شود اما به دلایلی تصویب نشد.اصلی ترین موضوع، تعیین تکلیف رابطه دولت و نفت است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ