کد خبر: ۱۶۳۵۳۱
۱۱:۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

حمله تند وزیر صنعت به وزیر اقتصاد ، بورس کالا ، فولاد سازان + یک ادعا

حمله تند وزیر صنعت به وزیر اقتصاد ، بورس کالا ، فولاد سازان + یک ادعا

وزیر صنعت، دست به حمله تند و تیز به وزیر اقتصاد، بورس کالا ، فولادسازان مخصوصا فولادمبارکه زد و گفت: فولادسازان با گران فروشی،۶۰ هزار میلیارد تومان سود کردند که معلوم نیست کجا هزینه شده است ؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم حسینی که با رویه ها و اظهارات جدید در مورد صنایع بورسی به یکی از چالش های فعالان بازارسرمایه تبدیل شده در ادامه حملات به بورس گفت: وقتی یک کارشناس به جای مدیرعامل بورس کالا در جلسه حاضر شده و اعلام می کند تابع وزارت اقتصاد است ، باید همان وزارت خانه پاسخگو باشد. بنابراین اگر بورس و بورس کالا زیر نظر وزیر اقتصاد است باید وزیر اقتصاد جواب مردم را درباره گرانی محصولات فولادی بدهد .

وی ادامه داد: انتظار این بود قیمت‌ محصولات فولادی به دلیل مواداولیه و امتیازات دولتی به تولیدکنندگان ، متعادل باشد ولی رانت‌هایی به نام سنگ آهن به قیمت ۳۰۰ هزار تومان در اختیار غول‌های فولادی قرار داده می شود . درحالی که قیمت جهانی هر تن، 1.5 میلیون تومان است اما همین غول‌های فولادی محصول را در داخل به قیمت جهانی می‌فروشند که باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول افزود: اگر موضع دادستانی انحلال تعزیرات و سازمان حمایت است ، تکلیف را روشن کنند. اگر هم قرار بر تعطیلی بورس و انجام فرآیند کار کوپنی است از فردا ۲۰ نماینده، ۲۰ امام جمعه و ۲۰ استاندار دنبال یک کارخانه دار راه می‌افتند که باید سهمیه را زیاد کنید . در جنگ اقتصادی ، کسانی که به مردم ظلم می‌کنند باید پاسخگو باشند.

رزم حسینی با ادعای فروش شمس ۱۲ هزار تومانی به جای ۴ هزار تومان و سود ۶۰ هزار میلیارد تومانی فولادسازان ، تاکید کرد: این پول کجا رفته؟ در توسعه که هزینه نشده اما بگویید کدام خط و ماشین آلات جدید فولادی با این پول در حال توسعه است؟ در این میان ساز و کار بورس آن بود که به وضع کوپنی خاتمه داده شود اما درصورت اجرای مجدد کوپن از فردا صبح ۳ هزار کارخانه دار می‌آیند و می‌گویند پروانه بهره برداری داریم و سهمیه بدهید.

وی ادامه داد: عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه می‌گوید می‌توانم به صورت کوپنی کار را هم انجام دهم اما می‌گویم نمی‌تواند . همین آقای عظیمیان نمی‌تواند کارخانه خود را اداره کند تا جایی که ۱۵ تا ۲۰ نماینده بر علیه وی دارند کار می‌کنند تا از مسئولیت فولاد بردارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۹:۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
یک نفر مثل شهید سلیمانی به خاطر خدا از جانشون میگذرن یه عده هم جیب مردم رو تو بورس میزنن بهشت را به بها دهند نه به بهانه
» تقی | ساعت ۲۰:۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
پاسخ
ادعای وریر دور از ذهن نیست چنانکه شاهد هستیم با انکه تقاضا افزایش نیافته است ولی قیمت کالا از کیلویی 7000 تومن به 23500 رشد یافته است و سبب رشد دیگر مصالح ساختمانی از سیمان و ماسه و گچ ووو شده است یعنی افزایش قیمت تمام شده ساختمان ووو
» محمد | ساعت ۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
پاسخ
وای برستم کاران
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ