کد خبر: ۱۶۳۵۸۹
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

بازگشت ایران به برجام مشروط به لغو تحریم ها/ دادگاه عوامل هواپیمای اوکراینی
رئیس جمهور در هیات دولت اعلام کرد :

بازگشت ایران به برجام مشروط به لغو تحریم ها/ دادگاه عوامل هواپیمای اوکراینی

رئیس جمهور با اشاره اینکه بازگشت کامل ایران به برجام مشروط به لغو تحریم ها و پایبندی اروپا و آمریکا به توافق است،درباره هواپیمای اوکراینی،اقدامات دولت در شرایط تحریمی و کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به فعالیت دولت بایدن در آینده نزدیک، گفت: هر آدمِ خُلی‌ که شیشه را با سنگ می‌شکند بعدا توبه می‌کند استقبال می‌کنیم. اگر بایدن شیشه شکستن را کنار بگذارد و به تعهدات عمل کند ، آماده‌ایم به طور کامل به برجام باز گردیم .

وی افزود: ایران در سه مقطع مهم تاریخی یعنی در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی با ایستادگی و وحدت توانست پیروز شود.در سال 97 آمریکا مدعی بود با تحریم‌های شدید اقتصادی می‌تواند نظام ایران را سرنگون کند و این اقدام تا 22 بهمن 97 به نتیجه خواهد رسید اما در این مقطع نیز نتیجه ایستادگی، صبر و پشتکار مردم در یک سال بعد آشکار شد به طوری که در اواسط سال 98 رشد تورم سیر نزولی یافت و آرامش اقتصادی نسبی حاکم شد.اما در اواخر سال با شیوع ویروس کرونا با بحران جدیدی مواجه شدیم.

رئیس جمهور با اعلام اینکه قیمت دلار در بودجه بر مبنای ۱۱۵۰۰ بوده و تبعات دلار ۱۷ هزار تومانی بسیار زیاد است ، ادامه داد: به گونه ارز واردات برخی کالاها از جمله چای، شکر، برنج، حبوبات، لاستیک را از ۴۲۰۰ به ارز گران‌تر نیمایی تغییر دادیم که بسیاری از مردم نفهمیدند.

روحانی گفت: از تبصره به تبصره بودجه دفاع می‌کنیم و مجلس در برابر اعمال اصلاحاتی ، شاکله لایحه بودجه را باقی بگذارد . چرا که مجلس نمی‌تواند بودجه بنویسد و اقشار آسیب‌پذیر ، خط قرمز در بودجه است. هدف اصلی دولت این بوده که حداقل زندگی و معیشت برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم باشد ضمن اینکه در کنا اقدامات حمایتی، فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای را هم ادامه داده و هر روز شاهد افتتاح‌ متعدد هستیم.

وی افزود: همه جانباختگان هواپیمای اکراینی چه ایرانی چه غیر ایرانی ۱۵۰ هزار دلار می‌گیرند . مسببین سانحه هواپیمای اوکراینی باید در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند و دولت بر این موضوع اصرار دارد.اگر قصور، اشتباه، هماهنگی و ناهماهنگی بوده باید همه زوایای موضوع روشن و اطلاع رسانی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ