کد خبر: ۱۶۳۸۷۹
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

وعده مشروط روحانی به کاهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان

وعده مشروط روحانی به کاهش قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان

رییس جمهور با اشاره علائم مثبت بودن اقتصاد با و بدون نفت در نیمه دوم سال وعده داد: اگر منابع آزاد شود دلار تا ۱۵ هزار تومان پایین خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: ۲۶ دی سال ۵۷ شاهد فرار آن مزدور بودیم که نمادی برای رسوایی استبداد و استعمار خاجی در ایران بود. امروز هم با یک پدیده کم نظیری در سقوط یک مستبد در آمریکا همراه با سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید مواجه هستیم و این نشان می دهد در دنیا قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پاگذاشتن قانون پایان خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: در طول سه سال گذشته مردم صبور در برابر این تروریسم تاریخی مقاومت کردند و علی رغم اینکه می‌خواستند سه ماهه نظام را سرنگون کنند خود آنها سرنگون شدند. این روزها شاهد پایان یک دولت نیستیم بلکه شاهد شکست سیاست فشار حداکثری هستیم. حیات سیاسی این افراد در آمریکا تا همیشه تمام شده است. در کنار ترامپ یک وزیر خارجه سفیه و یک مشاور امنیت ملی نادان هم قرار داشت. ترامپ هم دارای یک تفکر تاجرمآبانه و قماربازانه بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کسی باور نمی کرد این آدم قانون شکن نسبت به ملت و قانون آمریکا مردم را علیه همان دموکراسی بشوراند. حیثیت و اعتماد به آمریکا تا بخواهد به روزهای قبل از ترامپ بازگردد سال ها طول می کشد و این خسارت بسیار عظیم و بزرگی بود که برای مردم آمریکا کاملا ملموس است.
برخی رسانه‌های خارجی دنبال پرده انداختن روی تمام ظلم‌های آمریکا و ترامپ هستند. ملت ایران در برابر فشارهای آمریکا زانو خم نکرد و مقاوم ایستاد اما مشکلات بسیاری را هم تحمل کرد.

روحانی عنوان کرد: امروز کاملا مطمئن هستیم که مقاومت و ایستادگی مردم در ماه‌های آینده نتیجه خواهد داد. دولت آینده آمریکا می‌داند که ادامه راه قبلی امکان ناپذیر است و سیاست فشار حداکثری شکست خورده است. در ۶ ماهه دوم سال همه علائم حکایت از مثبت بودن اقتصاد با و بدون نفت خواهد داشت. در پایان سال ۹۹ شاهد یک حرکت با ثبات در اقتصاد هستیم.

وی اضافه کرد: قانون اساسی مشخص کرده دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز آن را رسیدگی و تصویب کند. می‌خواهیم بودجه طوری طراحی شود که مطلوب مردم باشد. قانون می‌گوید امور برنامه و بودجه مستقیما با شخص رئیس‌جمهور است. آنچه باید در مجلس تصویب شود لایحه دولت است نه طرح مجلس و پیشنهاد نمایندگان. بنا داریم در لایحه بودجه سال آینده، قدرت خرید مردم را تا ۲۰ تا ۲۵ درصد بالا ببریم.

روحانی تصریح کرد: مردم بدانند قیمت فعلی دلار که در نیما و بازار وجود دارد واقعی نیست. دست بانک مرکزی در اعمال سیاست بر نرخ ارز بسته است اما در آینده شرایط بهتر می‌شود و اگر منابع آزاد شود دلار تا ۱۵ هزار تومان پایین خواهد آمد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ