کد خبر: ۱۶۴۰۹۸
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

رسیدگی ۵ درصدی به ۲۰۰ پرونده تخلف بورسی/ ورود مجلس به دستکاری قیمت
رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

رسیدگی ۵ درصدی به ۲۰۰ پرونده تخلف بورسی/ ورود مجلس به دستکاری قیمت

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به رسیدگی ۵ درصد از ۲۰۰ پرونده تخلف اصلی در بورس گفت: مجلس به پرونده‌های دستکاری قیمت ورود و خواستار ایجاد حمایت از فضای مجازی برای تصمیم گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به ورود مجلس برای ساماندهی وضعیت بورس گفت: ۲۰۰ پرونده تخلف اصلی داریم که ۵ درصد آن ارجاع شده و در دستور کار قرار گرفته و به بخش عمده تخلفات و جرائم رسیدگی نشده که مجلس به این موضوع ورود کرده و فعال شدن پرونده‌های مرتبط با دستکاری قیمت و ایجاد حمایت از فضای مجازی برای تصمیم گیری را خواستار شده است.

وی افزود: اولین اشکال عدم اجرای مصوبات قبلی شورای عالی بورس در ارتباط با ساماندهی بازار سرمایه بود و شاید بخشی از دلایل ریزش بازار و افت شاخص ها مربوط به همین موضوع است. این موضوعات و مسائل نظارتی در جلسه دیروز مورد بحث قرار گرفت و امروز هم جلسه دوم با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه، معاونان وزیر و تعدادی اعضای شورای عالی بورس تشکیل می‌شود تا اجزای مربوط به این حوزه بررسی شود و در محور‌های مورد توافق هر چه سریعتر سازمان بورس ورود و سریعا نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: جای تاسف دارد حتی بخش‌هایی از نرم افزار‌های نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم بکار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته اند. اقدامات نظارتی در دستور کار قرار دارد و ماحصل تصمیمات کمیسیون اقتصادی در غالب یک بسته پیشنهادی از طریق همکاری مشترک با دولت نهایی می‌شود و روسای دو قوه مجریه و مقننه هم قرار است این جمع بندی را مبنا قرار دهند و در روز‌های آتی امیدواریم شاهد اقدامات مثبتی برای برون رفت بازار سرمایه از شرایط کنونی باشیم.

پور ابراهیمی گفت: اگر بازار سرمایه دچار مشکل شود، رشد و توسعه اقتصادی هم دچار مشکل خواهد شد. امید می رد با اهتمام مجلس و دولت شاهد بهبود بازار سرمایه و کاهش نگرانی مردم و بازگشت اعتماد به بورس باشیم. رئیس سازمان بورس اعلام کرد استعفا را از مدت‌ها قبل مطرح کرده‌ و قرار است وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس استعفا را بررسی و تصمیم گیری کنند. در خصوص استعفای وزیر اقتصاد هم موضوعی مطرح نشده و وی به کار ادامه می‌‌دهند البته روند بازار سرمایه را فارغ از تغییرات مدیریتی دنبال می‌‌کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار حقیقی | ساعت ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱
0
0
پاسخ
لطفا از اول تیر تا آخر مردادماه بررسی نمایید کدام حقوقیها وسبد گردانها وصندوقهای سرمایه گذاری آبشاری سهم درقیمتهای بالا عرضه کرد ه اند همان معاملات را باطل کنید . سرو صدای متضررین هم میخوابد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ