کد خبر: ۱۶۴۳۵۸
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۸

پیش‌بینی مدیرعامل پالایشگاه تهران از سود حاصل از ساخت واحد جدید

پیش‌بینی مدیرعامل پالایشگاه تهران از سود حاصل از ساخت واحد جدید

مدیرعامل پالایشگاه تهران با اعلام آثار ساخت واحد سی‌سی‌آر ، سودآوری حاصل از اجرای این طرح را حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت‌ خام پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد آرمان‌فر در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به شانا گفت: طراحی و ساخت واحد جدید سی‌سی‌آر ( شامل احداث واحدهای سی‌سی‌آر، اتان‌زدایی از گاز مایع و اشباع بنزن) از برنامه‌های اولویت‌دار پالایشگاه تهران است که در دوره برجام تفاهم‌نامه ایی با شرکت ژاپنی برای ساخت و تأمین منابع مالی امضا شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ، بنزن به کمتر از یک درصد حجمی کاهش خواهد یافت و کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه تهران به یورو ۵ و عدد آرام‌سوزی بنزین نهایی تولیدی در پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ می‌رسد. همچنین با نهایی شدن و راه‌اندازی واحدهای تصفیه نفتای سنگین، واحد سی‌سی‌آر، کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گاز مایع به‌صورت ئی‌پی‌سی در دستور کار شرکت قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با ساخت واحد اتان‌زدایی از گاز مایع، تنگناهای عملیاتی واحدهای تولید گاز مایع موجود در پالایشگاه نیز به‌طور کامل برطرف می‌شود. علاوه بر این با طراحی و ساخت واحد سی‌سی‌آر و بهره‌گیری از دیگر ظرفیت‌ها و منابع "شتران"، افزون بر ارتقای کیفیت کل بنزین به استاندارد EU-V (با عدد آرام‌سوزی ۹۱)، مقدار بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز به  ۱۴ درصد حجمی افزایش می‌یابد.

آرمان فر با اشاره به اینکه سودآوری حاصل از اجرای این طرح حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت‌ خام پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: این طرح در مرحله نهایی فرآیند مناقصه بوده و گشایش پاکت‌های مالی مناقصه‌گران انجام شده و در شرف اعلام برنده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ