کد خبر: ۱۶۴۶۴۲
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

لایحه بودجه بهترین بود اما بهم ریخت / نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود
واکنش روحانی به رای منفی مجلس :

لایحه بودجه بهترین بود اما بهم ریخت / نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود

رئیس جمهور در واکنش به رد لایحه بودجه توسط مجلس و اعلام اینکه نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود گفت: دولت بهترین بودجه‌ را تهیه و تقدیم مجلس کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت در  واکنش به رد لایحه بودجه سال آینده در جلسه دیروز مجلس گفت: در این ، دو ماه حرف‌هایی زده و تخریب‌هایی صورت گرفت که مورد انتظار نبود. برای این بودجه زحمت کشیدیم تا بهترین را تهیه و تقدیم مجلس کنیم !

اهدافی که در بودجه داشتیم مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف این بود که ارزش پول ملی بالا برود. می خواستیم کاری کنیم که وقتی ارزش دلار بالا رفت، بودجه لَنگ نشود. تمام تلاش این است پایان این دولت از کرونا و مشکلات تحریم عبور کرده باشیم.

وقتی در بودجه پیام می دهیم ارز ۱۱۵۰۰ تومان و فروش نفت ۲.۳ میلیون بشکه است، همه دنیا متوجه می‌شوند. می خواستیم مردم آینده بهتری داشته باشند!

نگران درآمد‌های توهمی بودیم. آنچه که کمیسیون تلفیق تهیه کرده بود با واقعیات ،معیشت مردم و شکستن تحریم‌ها متناسب نبود.اگراین مصوبات به دولت هم می‌آمد با آرای بالا رد می‌شد. می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مد نظر داشته باشند، تولید حرکت بهتری داشته باشد و جهش تولید را سال آینده هم ادامه دهیم"،  گفت: ما نمی‌خواستیم در معادن کاری کنیم که دیگر برای طرف با توجه به مالیات های سنگین به صرفه نباشد و معدنش را تعطیل کند.

نمی خواستیم ماشین لوکس از مناطق آزاد وارد کنیم. بودجه رانتی نمی خواستیم. بلد بودیم این را بنویسیم اما تنها راه حل را در تغییر تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی دیدیم.

نمی‌خواستیم کاری کنیم برای محصولات پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود . نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، ۵ برابر کنیم. آیا ۵ برابر کردن قیمت سوخت صنایع تولید درآمد شد؟ این کار را هم بلد بودیم اما این یعنی این یعنی گران کردن و تورم . تورم که شاخ و دم ندارد. با تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس روشن است که چه می شد و نگران بودیم.

نگرانی‌ البته از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و البته از همان که می ترسیدم به سرم آمد. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را دائماً صدا و سیما تبلیغ کرده و به مردم بگوید و  بازار و اقتصاد را خراب کند و مصوبه نیز تصویب نشود . همین هم شد.

کمیسیون مجلس مصوبه‌ای را تصویب اما مجلس نیز آنرا رد کرد . اگر این مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت هم می آمد، رد می‌کرد. مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد و  زمین تا آسمان، فرق می‌کند. اینها همه را بهم ریختند و یک چیز دیگر نوشتند. ممکن است نظر بود کاری به آن ندارم ولی در صورت تصویب ، آثار بسیار خطرناکی بود.

می دانند بخش اعظم مشکلات از تحریم ها است اما یک فحش به امریکا نمی دهند. چون فحش مخصوص دولت و رئیس جمهور است !

روحانی خطاب به کشور های برجام هم گفت : هیچ بندی و هیچ فردی به برجام اضافه و 5 به اضافه 2 نمی شود. حرف های ناروا هم گفته نشود . این توافق به سادگی از بین نمی رود . می خواهند اهلا و سهلا و بيایند برای توافق. نمي خواهند هم اهلا و سهلا . بروند دنبال زندگي . ما کار خود را انجام می دهیم.

همه معتقدند برجام می تواند برای امنیت و صلح و تعامل مفید باشد اما امریکایی ها بدانند تا امروز ناقض قطعنامه 2231 هستند . بحث ایران نیست . برگردید به قطعنامه و قانون و برجام . اگر برگشتید ما هم عمل می کنیم . 7 صندلی بود اما یکی جنون ادواری گرفت و بلند شد و رفت . حالا  باید برگردند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رحيم صرافان | ساعت ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
پاسخ
باز هم سلام من فقط بايد اشاره كنم اين رفتارهاي ضد انساني يكروز بر ملا خواهد شد شما در كجاي دنيا و بورس ميبينيد كه سهم با p/e زير 3 صف فروش داشته باشه زمانيكه Amazone با قيمت ٣٤٠٠ دلار p/e سهم ٩٠ هستش و روزي ١٢-١٦ ميليارد دلار معامله ميشه نه خبري از صف خريد و فروش نه چيزي أمثال اينها الله و اعلم با تشكر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ