کد خبر: ۱۶۴۷۲۸
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸

واکسیناسیون با سه اولویت از این هفته آغاز می‌شود / نیاز به زمان شش‌ماهه
روحانی در جلسه ستاد کرونا :

واکسیناسیون با سه اولویت از این هفته آغاز می‌شود / نیاز به زمان شش‌ماهه

رئیس جمهور از آغاز واکسیناسیون کرونا قبل از ۲۲ بهمن با اولویت‌ کادر درمان، بیماران خاص و سالمندان خبر داد و بر ادامه رعایت دستورات بهداشتی تا یکسال آینده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  حسن روحانی در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا درباره آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران گفت: قبل از ۲۲ بهمن و طی هفته جاری بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان،بیماران خاص و سالمندان آغاز می‌شود.

وی افزود: بخشی از محموله واکسن در ماه فوریه (بهمن)و بخشی دیگر در ماه مارس ( اسفند) وارد می شود. امیدواریم تا اوایل فروردین واکسیناسیون انجام شود و تا بهار و تابستان سال آینده واکسن‌های ایرانی هم آماده شوند و به دست عموم برسند.

رئیس جمهور ادامه داد: واکسیناسیون ظرف یکی دو روز کار انجام نمی شود و حداقل به شش‌ماه زمان نیاز دارد. اگر قرار بود روند رسیدن به واکسن سیر طبیعی را طی کند احتمالاً باید یک یا دو سال دیگر هم صبر می‌کردیم اما به خاطر تلفات این ویروس، سازمان بهداشت مجوز اضطراری ۶ تا ۷ واکسن معروف در دنیا را صادر کرده اما واکسیناسیون ۸ میلیارد نفر در دنیا مدت ها طول می‌کشد.

روحانی گفت: حتی پس از واکسیناسیون هم باید تا یک سال آینده  دستورات بهداشتی را رعایت کنیم. چرا که تاثیرگذاری واکسن صدردصد نیست و همچنان باید مراقبت‌ها انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ