کد خبر: ۱۶۴۹۸۴
۱۲:۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶

شورای عالی بورس مجوز خرید سهام عدالت توسط هلدینگ‌های بزرگ را صادر کرد
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی :

شورای عالی بورس مجوز خرید سهام عدالت توسط هلدینگ‌های بزرگ را صادر کرد

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی از ابلاغ مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید سهام عدالت توسط نهادها و هلدینگ‌های بزرگ خبر داد و گفت: این مصوبه به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فهیمی درباره تغییر ساز و کار فروش سهام عدالت در بازار سرمایه و خرید سهام توسط شرکت‌های بزرگ‌ به ایلنا گفت: تا به حال صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه ملی امکان خریداری عرضه‌های مربوط به سهام عدالت را داشتند اما بر اساس تصمیمی که اخیرا شورای عالی بورس اتخاذ کرد، دیگر نهادها هم می‌توانند بصورت بلوکی و عمده خریدار سهام عدالت باشند.

وی ادامه داد: در مورد سهام عدالت به دلیل نگرانی از خریداران، مشتری‌ها محدود شده بودند اما در جلسه اخیر شورای عالی بورس با تصمیمی که گرفته شد از این پس هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند وارد خرید سهام عدالت شوند.

فهیمی درخصوص اثر افزایش تعداد خریداران بر قیمت‌سازی و کاهش قیمت سهام عدالت توضیح داد: در مورد بازار سرمایه هر چه تعداد خریداران بیشتر شود شرایط رقابتی‌تر و قیمت‌ها منصفانه‌تر خواهد شد و طبیعی است هر چه تعداد خریداران بیشتر باشد به نفع فروشنده است. این مصوبه ابلاغ شده و به زودی عملیاتی می‌شود که در نتیجه آن فروش روان‌تر خواهد شد.   

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ