کد خبر: ۱۶۵۵۷۴
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲

مشخصات جامع شرکت ۹۰۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی
همراه با برنامه افزایش سرمایه بیش از ۵۵ درصدی بررسی شد:

مشخصات جامع شرکت ۹۰۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی

گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج و در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری از پنجم اسفند در پلاک 584 با نماد "ومدیر" و در بخش سرمایه­ گذاری­ ها در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا آماده عرضه اولیه 20 درصدی از سهام در روز عرضه اولیه( 17 درصد برای عرضه به عموم و 3 درصد برای عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری اسفند سال 93 تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. در زمان تاسیس، صندوق بازنشستگی کشوری سهامدار موسس 99.9 درصدی این شرکت بوده است. همچنین سرمایه اسمی و ثبتی شرکت با 51 نیروی انسانی، 10 میلیارد تومان بوده که با تصویب مجمع فوق‌العاده به 900 میلیارد تومان رسیده و ثبت شده است.

در حال حاضر 82.78 درصد مالکیت سهام به صندوق بازنشستگی کشوری، 17.17 درصد به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، 0.025 درصد به هر کدام از شرکت های سرمایه گذاری صبا جهاد و عمران و ساخت تراز پی ریز تعلق دارد.

اکنون 5 هلدینگ تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه( سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری)، هلدینگ مالی، بانکی و سهام( گروه مدیریت ارزش سرمایه)، هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی( سرمایه گذاری صبا جهاد)، هلدینگ عمران و ساختمان( شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز) هلدینگ صنایع و معادن( سرمایه گذاری آتیه صبا) در این صندوق فعال است.

از آنجا که صندوق بازنشستگی کشوری در تعداد زیاد شرکت های پذیرفته شده در بورس سهامدار است و از طرفی اهمیت فعالیت های نهادهای مالی برای ماهیت صندوق بازنشستگی، تاسیس هلدینگ بانک، بیمه و سهام به منظور تمرکز و فعالیت های تامین مالی، مدیریت سرمایه گذاری و خدمات مالی در دستور کار قرار گرفت.

هلدینگ مالی با هدف ایجاد تمرکز و استفاده از فرصت ها در این بازار، توسعه هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مالی و گسترش خدمات رسانی به بازنشستگان تشکیل شد. پروژه های کوتاه مدت و فاقد کنترل صندوق شامل سرمایه‌گذاری در 63 شرکت است. مدیریت پورتفوی کوتاه مدت عمدتاً به عهده هلدینگ مالی سپرده شده و استراتژی صندوق بازنشستگی کشوری برای شرکت های زیرمجموعه هلدینگ مالی، بانکی و سهام، حفظ دارایی ها سرمایه گذاری ها با رویکرد اصلاح ساختار و بهبود سودآوری است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شرکت شامل سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، موسسه صندوق سرمایه پذیر اعم از ایرانی و خارجی در زمینه یا زمینه‌های مختلف، سرمایه گذاری با هدف کسب انتخاب و کنترل عملیات و نفوذ قابل ملاحظه در سهام، سرمایه گذاری در سایر اوراق بهادار که بطور معمول دارای حق رای نیست و ارائه خدمات مالی مرتبط با بازار اوراق بهادار است.

فهرست شرکت های تابعه و وابسته

علی‌رغم درصد سهام موثر و مدیریتی گروه مالی مدیریت ارزش سرمایه در شرکت بیمه ملت بر اساس قرارداد کنترل مدیریت منعقد شده با سایر سهامداران عمده این شرکت، کنترل این شرکت بیمه در اختیار گروه مدیریت ارزش سرمایه قرار دارد.

نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت ها

درآمد فروش گروه و شرکت اصلی

صورت سود و زیان شرکت در 4 دوره مالی اخیر

روند تقسیم سود

میزان تقسیم سود در سال های آتی با توجه به وضعیت سهام شرکت در بازار سرمایه، نظرات سهامداران و نیازهای نقدی شرکت تعیین خواهد شد. دلیل کاهش سود سهام مصوب در سال 98، افزایش سرمایه شرکت اصلی است.

پیش بینی سود هر سهم سه سال آتی

پیش بینی عملکرد مالی سال های آتی گروه مدیریت ارزش سرمایه در این گزارش برنامه کسب و کار با رویکرد محافظه کارانه تدوین شده است. بدیهی است با عرضه اولیه برخی شرکت های تابعه، نقدینگی بیشتری در اختیار گروه قرار خواهد گرفت. علی رغم افزایش سرمایه مصوب و ثبت شده از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در سال 99 از 10 به 900 میلیارد تومان با توجه به سود انباشته بیش از 500 میلیارد تومانی، افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سالهای 1400 یا 1401 دور از انتظار نیست. با توجه به سهم بسیار کم بدهی از ترازنامه، تامین مالی از محل تسهیلات بانکی و انتشار اوراق یا انتشار اوراق تبعی( بعد از پذیرش در بورس)، می‌تواند به افزایش بازده حقوق صاحبان سهام و رشد سریع حجم دارایی‌های شرکت اصلی منجر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ