کد خبر: ۱۶۵۶۹۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳

حمایت از سهم اولی ها با تضمین سود ۲۵ درصدی + شروط /دو مصوبه سهام عدالت
رئیس سازمان بورس نتیجه جلسه شورای عالی را اعلام کرد :

حمایت از سهم اولی ها با تضمین سود ۲۵ درصدی + شروط /دو مصوبه سهام عدالت

سخنگوی شورای عالی بورس از حمایت سهم اولی ها با تضمین سود ۲۵درصدی ، لغو مجمع فوق العاده ۲۰ اسفند ۳۱ شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت و پرداخت سود سال گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره نتایج جلسه شب گذشته شورای عالی بورس که مربوط به طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد برای روند آینده بازار و سهام عدالت بود به سنا گفت: طبق پیشنهاد حمایت ، سهامدارانی که سال جاری وارد بازار شده و دارای ارزش سهام 10 میلیون تومانی یا کمتر تا دیروز هستند، می توانند بر تکیه بر سبد سهام ، نوعی ضمانت حداقل بازدهی از صندوق توسعه دریافت کنند.

وی ادامه داد: دارایی های مورد محاسبه این گروه ، مشتمل بر سهام، واحدهای صندوق های با درآمد ثابت و صندوق های سهامی و به طور کلی اوراق بهادار بازارسرمایه با ارزش 10 میلیون تومان یا کمتر است تا صندوق توسعه بازار در قالب یک اختیار فروش بر روی کل دارایی ها و تضمین بازدهی 25 درصدی تا اردیبهشت ۱۴۰۱ قایل شود. در صورت بازدهی کمتر از 25 درصد هم ، مابه تفاوت به سهامداران پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: شرط لازم برای پرداخت این مبلغ جبرانی ، عدم تغییر سبد دارایی ها تا روز گذشته  سهامداران حقیقی تا  زمان سررسید است.  البته افراد می‌توانند سهام جدید خریداری کرده و به پورتفوی اضافه کنند ولی بخش جدید مشمول حمایت نخواهد بو. همچنین مقدار سهامی که دیروز به نوعی در قالب سبد دارایی ها بیمه می شود را باید حفظ و نگهداری کنند و در صورت تغییر هر بخش، کل حمایت لغو می شود.

به گفته دهقان دهنوی این پیشنهاد در شورای عالی بورس ، پذیرفته و مقرر شد جزییات اجرایی در روزهای آتی اطلاع رسانی شود .

لغو مجمع فوق العاده 20 اسفند 31 شرکت سرمایه گذاری و پرداخت سود

رئیس سازمان بورس همچنین با اشاره به اینکه قرار بود انتخابات هیات مدیره 31 شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت 20 اسفند برگزار شود، گفت: با توجه به طولانی شدن فرایند تایید صلاحیت نامزدها در مراجع نظارتی با تصمیم شورای عالی بورس ، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد.

دهقان دهنوی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد کماکان امور مربوط به شرکت های سرمایه گذاری استانی تا پایان شهریور 1400 به عهده سازمان خصوصی سازی باشد تا در سال آینده با تعداد بیشتری از نامزدها و حضور حداکثری سهامداران، انتخابات هیات مدیره شرکت ها برگزار شود.

وی موضوع دوم طرح شده در جلسه امشب شورای عالی بورس را نحوه پرداخت سود سهام عدالت عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به تعدد شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شد به منظور تسهیل فرایند، واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود.

دهقان دهنوی افزود: سود عملکرد شرکت های استانی هم و مربوط به سال 98  هم در دو مرحله پرداخت می شود و با توجه به عدم برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی، سود سال گذشته افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند در سال جاری به همان روش سهامداران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سپرده گذاری واریز می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ