کد خبر: ۱۶۵۷۳۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴

معاملات حواله حمل کالا در بورس کالا راه اندازی می شود
مدیرعامل بورس کالا :

معاملات حواله حمل کالا در بورس کالا راه اندازی می شود

مدیرعامل بورس کالا از راه اندازی معاملات حواله های حمل و نقل در بورس کالا خبر داد و گفت: تولیدکنندگانی که در بورس کالا حضور دارند، می توانند همزمان با انجام معاملات کالاها، حواله های حمل و نقل را نیز خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کالاخبر، حامد سلطانی نژاد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بورس کالا و راه آهن ایران که در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی برگزار شد با اشاره به راه اندازی معاملات حواله های حمل و نقل در بورس کالا گفت: تولیدکنندگان حوزه های مختلف شامل صنایع فولاد، پتروشیمی و سنگ آهن که در بورس کالا حضور دارند، می توانند همزمان با انجام معاملات کالاها، حواله های حمل و نقل را نیز خریداری کنند تا با بهترین قیمت قادر به حمل و نقل کالا باشند.

وی افزود: این زیرساخت شرایطی را فراهم می کند که شرکت های بخش خصوصی هم راغب به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ریل شوند. از سوی دیگر علاوه بر حضور پر رنگ تولیدکنندگان برای عرضه محصولات در بورس، خریداران هم می توانند از بستر مناقصات بورس برای رسیدن به بهترین و بهینه ترین قیمت حمل و نقل کالا بهره مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: با تشکیل کارگروه مشترک بورس کالا و راه آهن، امیدواریم شرایطی مهیا شود تا علاوه بر معاملات نقد تیکت حمل و نقل، معاملات آتی این حواله ها نیز مشابه مواردی که در بورس ها و اقتصادهای بین المللی رایج است ابتدا بر روی حمل و نقل ریلی و سپس در سایر حوزه های حمل و نقل شکل بگیرد تا تولیدکنندگان و فعالان بازارهای کالایی بتوانند در مقابل نوسانات قیمت های حمل و نقل پوشش ریسک دهند.

سلطانی نژاد گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشگام عرضه املاک در بورس کالا بوده و اولین معامله املاک در بورس هم با حمایت این وزارتخانه انجام شده است. لذا این تفاهمنامه فرصت مناسبی برای کمک به توسعه بیشتر صنعت ریلی بوده و امیدواریم سال آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ