کد خبر: ۱۶۵۷۸۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

ارز آوری ۲۰۰ میلیون دلاری ریل
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت عنوان کرد:

ارز آوری ۲۰۰ میلیون دلاری ریل "ذوب" و مهمترین برنامه تولید در افق ۱۴۰۴

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن با اشاره به ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری تولید انواع ریل راه آهن و مترو از تولید فولادهای خاص به عنوان مهمترین برنامه ها در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نصر با بیان اینکه ذوب‌ آهن در مسیر تولید ریل ملی سختی ها و مقاومت‌های بسیاری را تحمل کرد، گفت: این اقدام با عدم نیاز به واردات این محصول در بخش شمش و نورد، ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری برای انواع ریل راه آهن و مترو را به ارمغان آورده است. تولید ریل آسانسور از جمله سایر محصولات ریلی است که مجوز تولید آن از سوی هیات مدیره صادر شده و اجرا به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن واگذار شد.

وی افزود: تولید فولادهای خاص از جمله مهمترین برنامه ها در افق ۱۴۰۴ است تا سبد محصولات ازتنوع بیشتری برخوردار شود. ذوب آهن تنها شرکتی است که از یارانه انرژی برخوردار نیست و مواد اولیه مورد نیاز را با قیمت جهانی خریداری می کند و لذا نیاز است با حمایت بیشتر از این صنعت مادر زمینه به ظرفیت رسیدن کامل تولید آن فراهم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ذوب آهن از ابتدای سال تاکنون تعداد زیادی مطالعه و پروژه بهبود در راستای آسیب شناسی و چابک سازی فرایندهای کارخانه تعریف کرده که نتایج بسیار مطلوبی در بر داشته و از جمله آنها می توان به مطالعه و بازنگری فرآیندهای خرید اشاره کرد. چالش بزرگ ذوب آهن تامین سنگ درشت دانه مورد نیاز خط تولید است که امید می رود این صنعت مادر بتواند با تملک معدن بدون دغدغه به تولید انواع محصولات بپردازد.

نصر عنوان کرد: ذوب آهن با اجرای صدها میلیارد تومان پروژه در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و خرید پساب شهرهای مجاور، مصرف آب از رودخانه را به میزان ۴۰ درصد کاهش داده است. همچنین ده ها قرارداد با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان منعقد کرده تا از تلفیق دانش روز و تجربه و تخصص صنعت بتواند بیش از پیش به ایران خدمت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ