کد خبر: ۱۶۵۸۱۳
۶:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

ممنوعیت سفر و رنگ بندی نهایی شهر‌ها از ٢۵ اسفند/ آخرین وضعیت سه گروه شهر
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد :

ممنوعیت سفر و رنگ بندی نهایی شهر‌ها از ٢۵ اسفند/ آخرین وضعیت سه گروه شهر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ممنوعیت سفر نوروزی به شهری های قرمز و نارنجی از اعلام رنگ بندی نهایی شهر‌ها از ٢۵ اسفند و هر هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رئیسی درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید بر ممنوعیت سفر نوروزی به شهری های قرمز و نارنجی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ، گفت: سفر‌های ضروری در شهر‌های زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌های سختگیرانه انجام می‌شود. رنگ بندی نهایی شهر‌ها هم از ٢۵ اسفند هر هفته اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم تحت فشار بوده و تفریح و سفر‌های مردم در دو نوروز گذشته به دلیل سیل و کرونا کاهش یافته اما مردم باید تا جایی که امکان دارد از سفر‌ پرهیز کنند تا وضعیت باثبات فعلی از دست نرود. بنابراین درخواست می شود در سال جاری هم به دلیل ویروس جهش یافته کرونا از سفر‌های نوروزی پرهیز کنند. امید است سال بعد با واکسیناسیون ، شرایط بهتری باشد .

به گفته رئیسی ،پروتکل سفرهای نوروزی تا آخر هفته جاری ابلاغ می شود و ارائه نامه از فرمانداری ها نیز برای تردد در برخی از شهرها جمع شده اما ممکن است افرادی برای انجام ماموریت های اداری عازم مناطق و شهرهای مختلف شوند که این نیز با نامه اداری و حکم ماموریت انجام می شود.

آخرین رنگ‌بندی رسمی شهر‌ها

براساس این گزارش، آخرین رنگ‌بندی رسمی شهر‌ها هم نشان می دهد ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر آبی هستند اما همه  شهرهای خوزستان،  قرمز بوده و ۳۲ شهر هم نارنجی و به شرح زیر هستند:

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو،  نقده  در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل،  هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام ،دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد،خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ