کد خبر: ۱۶۵۸۴۱
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

آمار مدیرعامل از حجم معاملات بورس کالا در سال جاری و برنامه تکمیل سبد کالایی

آمار مدیرعامل از حجم معاملات بورس کالا در سال جاری و برنامه تکمیل سبد کالایی

مدیرعامل بورس کالا ضمن اعلام آماری از حجم معاملات در سال جاری گفت: با راه اندازی اوراق خرید دین در کنار توسعه معاملات مناقصه و گواهی سپرده ، سبد کالایی این بورس تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد در مراسم راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا با اشاره به رکوردشکنی معاملات در سال جاری گفت: توسعه ابزارهای مالی کالایی سرعت گرفته و حجم معاملات از ۳۲ میلیون تن عبور کرده است. در حوزه تامین مالی تولیدکنندگان ۴۰ درصد معاملات بازار فیزیکی بصورت سلف بوده و از ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی بازار حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین مالی شرکت های تولیدکننده کمک شده است.

وی افزود: معاملات حراج باز یکی از زیرساخت های اصلی بورس های کالایی است و در این روش فرصت بیشتری برای کشف نرخ داده می شود تا معامله گران برای تامین مواد بتوانند در حین معامله تفکر بیشتری در حوزه قیمت داشته باشند. اهمیت نقره در بازارهای جهانی به لحاظ وزنی از طلا بیشتر است و در صنایع الکترونیک، صنایع تولیدی و صنایع پایین دستی کاربرد فراوانی دارد که با راه اندازی قرارداد آتی نقره در بورس کالا شرایط برای پوشش ریسک قیمتی صنایع پایین دستی فراهم شده است. در این راستا ساچمه نقره به دلیل آنکه در ایران بصورت استاندارد وجود دارد به عنوان دارایی پایه قرارداد آتی در نظر گرفته شده است.

سلطانی نژاد ادامه داد: برنامه بورس کالا برای راه اندازی بازار آتی، راه اندازی قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا است. همچنین با همکاری وزارت صنعت، گواهی سپرده کالایی روی محصولات پتروشیمی و در ابتدا بر روی قیر راه اندازی می شود و برای مس و آلومینیوم هم در دستورکار قرار دارد. با راه اندازی اوراق خرید دین در کنار توسعه معاملات مناقصه و گواهی سپرده شاهد تکمیل سبد کالایی بورس کالا خواهیم بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ