کد خبر: ۱۶۶۱۳۹
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵

افزایش سرمایه ۵۷ درصدی تامین سرمایه امین تصویب شد
از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی:

افزایش سرمایه ۵۷ درصدی تامین سرمایه امین تصویب شد

با برگزاری مجمع فوق العاده تامین سرمایه امین، افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع فوق العاده تامین سرمایه امین قبل از ظهر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور ‌۷۷ درصدی سهامداران بصورت آنلاین برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی تصویب شد.

براین اساس، "امین" به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و مدیریت بهینه ریسک های ناشی از فعالیت، سرمایه فعلی را از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱.۱ هزار میلیارد تومان رساند.

همچنین موضوع "کراد فاندینگ" باتوجه به نیاز پروژه های استارت آپی با اخذ مجوز تاسیس از سازمان بورس برای تامین مالی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت حضور در عرصه های جدید به مفاد اساسنامه افزوده شد.

سلمان خادم المله مدیرعامل تامین سرمایه امین در پاسخ به سوال سهامداران درخصوص برنامه تجدید ارزیابی، ثابت نگه داشتن قیمت سهم و بازارگردانی گفت: شرکت های تامین سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، افزایش سرمایه نمی دهند. سهامدارانی که فعالیت این شرکت را دنبال می کنند، آگاهی دارند که "امین" طی یک سال گذشته به جایگاه در زمان تاسیس بازگشته است.

وی افزود: علی رغم عدم حمایت بانکی شرکت به جایگاه نخست تاسیس در بازار سرمایه بازگشت. تامین مالی های بسیار بزرگ برای انتشار اوراق بدون ضامن با رتبه بندی جزو فعالیت های پرچالش است و حجم انتشار و بازارگردانی ، مشاوره عرضه و پذیرش شرکت ها قابل رصد است. به ازای این فعالیت ها، سود سازی هم در جریان و در حال افزایش است. باتوجه به ریزش شاخص بورس از 18 مرداد و محدودیت های دیگر وظیفه سودسازی و تاسیس صندوق بازارگردانی انجام شد.

خادم المله ادامه داد: تاکنون قیمت هر سهم با اقدامات صورت گرفته به کمتر از قیمت در روز عرضه اولیه نرسیده است. اگر توقع بر این باشد که منابع در اختیار "امین" در جهت افزایش قیمت سهم بکار گرفته شود از توان خارج است اما سودسازی بیشتر امکان پذیر است و با چشم انداز مثبت، سود مطلوبی در سال آینده به سهامداران تعلق می گیرد. همچنین تعهد حمایت از سهم بازارگردان همچنان پابرجا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ