کد خبر: ۱۶۶۳۲۶
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱/۸

سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق سجام واریز شد/ مزایای دو سویه
معاون سپرده گذاری مرکزی:

سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق سجام واریز شد/ مزایای دو سویه

معاون سپرده گذاری مرکزی با اشاره به مزایای دو سویه واریز سود سهام از طریق سامانه سجام از پرداخت سود ۱۳۰ شرکت‌ بورسی به این طریق در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبا اخوان با اشاره به واریز سود ۱۳۰ شرکت‌ بورسی از طریق سامانه سجام در سال ۹۹ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اطلاعاتی که هنگام ثبت نام مشتریان در سامانه جامع مشتریان یا سجام گرفته می‌شود، شماره حساب بانکی است که برای صحت سنجی از طریق سامانه شبای بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از دو ریال تا 1650 تومان بابت هر سهمی که شرکت‌ها به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کردند، همان مقدار به حساب سهامداران واریز شد. براین اساس شرکت‌هایی که از طریق سجام اقدام به پرداخت سود کرده اند توانستند ۹۷ درصد از سود سهامداران را واریز کنند. روال پرداخت سود تقسیمی مابقی شرکت ها همانند گذشته از طریق سیستم‌های بانکی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر خلاء‌های قانونی که در بازار سرمایه وجود دارد رفع شود و ناشران موظف شوند سود را از طریق سجام واریز کنند در سپرده گذاری مرکزی ظرفیت‌های لازم برای انجام تمامی امور از جمله پرداخت سود وجود دارد. این خلاء‌های قانونی یعنی الزام تمام ناشران باید از طریق مجلس رفع و تصویب شود. حضور شرکت‌ها برای واریز سود از طریق سامانه سجام به دلیل افزایش مزایا سبب شده تا شرکت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حضور فعال تری داشته باشند.

اخوان عنوان کرد: پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام سود دو سویه دارد به سبب آنکه قیمت توزیع سود برای ناشر کمتر و در وقت سهامدار هم صرفه جویی می‌شود. سود سهام عدالت از طریق شماره شباهایی که از قبل وارد شده، واریز می‌شود و در نتیجه نیاز چندانی به سجامی شدن افراد نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» اعتراض | ساعت ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱/۸
1
0
پاسخ
آیا سود سهام مخابرات واریز می شود؟
بقیه سود سهام ترجیحی مخابرات واریز نشده است چرا؟
» ریاضی | ساعت ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱/۹
2
0
پاسخ
چرا بعضی شرکتهاهنوزسودشرکت هارامراجعه به بانک اعلام میکنن بااین اوضاع کرونا ویادلایل د یگررفتن بانک مقدور نیست خواهشااگرکسی مراجعه نکرد به سجام واریزگردد تمام
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ