کد خبر: ۱۶۶۳۵۹
۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۰

مواضع آمریکا درباره مناقشه سوریه و برنامه موشکی کره شمالی
وزیر خارجه اعلام کرد:

مواضع آمریکا درباره مناقشه سوریه و برنامه موشکی کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا، راه‌ حل سیاسی را تنها راهکار حل مناقشه سوریه و برنامه موشکی دور برد کره شمالی را تهدیدی برای صلح جهانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن در جلسه‌ مجازی شورای امنیت که به بررسی وضعیت بشردوستانه در سوریه اختصاص داشت، گفت: تنها راه حل پایدار برای مناقشه سوریه، راه‌ حل سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.

وی افزود: هرچند برای دسترسی به راه حل کار می‌کنیم، نباید از نیازهای ضروری مردم سوریه غافل شویم. بی تردید دسترسی به غذا و داروهای اساسی توسط دولت بشار اسد تهیه نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: باید ارزش‌ها و منافع آمریکا حفظ شود. اولویت مهم دولت بایدن، حضور واشنگتن در فعالیت های بشر دوستانه است. چراکه اگر در مجامع بین المللی نباشد، امکان دارد دولتی متخاصم به جای آمریکا حضور یابد و یا اینکه کسی برای حل مشکلات کنونی اقدام نکند.

بلینکن درباره مواضع آمریکا در قبال کره شمالی هم گفت: آمریکا با کره جنوبی و ژاپن همکاری نزدیک دارد. در حال مذاکره با متحدان‌ هستیم و بزودی سیاست جدید در این خصوص را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را زیر نظر داریم. برنامه موشک دور برد کره شمالی، صلح جهانی را تهدید می کند و سئول با این اقدام قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ