کد خبر: ۱۶۶۴۵۸
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

اقتصاد دنیا با رشد ۲. ۴ درصدی به شرایط قبل از کرونا برمی‌گردد
رئیس صندوق بین‌المللی پول:

اقتصاد دنیا با رشد ۲. ۴ درصدی به شرایط قبل از کرونا برمی‌گردد

طبق پیش بینی رئیس صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی بیش از ۲. ۴ درصدی دنیا منجر به بازگشت شرایط قبل از کرونا در سال جاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کریستینا جورجیوا با ابراز خوش‌بینی درباره اقتصاد دنیا در سال جاری و آینده میلادی گفت: جهان به سمت رونق در حرکت است. بسته‌های حمایتی مالی ارائه شده توسط آمریکا و دولت‌های غربی، باعث شد رکود اقتصادی دنیا شدید نشود. انتظار می رود طی سال جاری و آینده اقتصاد دنیا با سرعتی بیشتر از برآوردهای قبلی رشد کند.

وی افزود: در ماه ژانویه (دی) پیش‌بینی شده بود اقتصاد دنیا با نرخ ۵. ۳ درصد رشد کند ولی با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و تزریق واکسن کرونا، انتظار می‌رود نرخ رشد اقتصادی سال جاری از مرز ۲. ۴ درصد فراتر رود و به شرایط قبل از کرونا بازگردد.

بر اساس این گزارش، طبق پیش بینی سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، اقتصاد جهان در سال جاری و آینده رشد ۶. ۵ و ۴ درصدی تجربه خواهد کرد و کشورهای صنعتی باید برای تامین واکسن برای کشورهای با یکدیگر همراه شوند. در غیر این صورت مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا همچنان ادامه خواهند یافت.

طبق گزارش اخیر این سازمان ،شرایط اقتصادی دنیا در حال رشد ارزیابی  شده و در یک ماه گذشته با سرعت بالایی رشد کرده است. نرخ از سر‌گیری فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای صنعتی افزایش یافته و بیکاری سیر نزولی یافته است.بر این اساس در ماه فوریه (بهمن) پیش‌بینی رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۲۱ میلادی یک درصد بیش از برآورد ارائه شده در دسامبر(آذر) سال قبل بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ