کد خبر: ۱۶۶۴۶۵
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

وعده راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات بورس / دسترسی ویژه 49 میلیون نفر
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

وعده راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات بورس / دسترسی ویژه 49 میلیون نفر

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی ضمن اشاره به دستاوردهای سال گذشته از بهره برداری پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فهیمی از بهره برداری پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات طی سال جاری خبر داد و گفت: عملیاتی شدن پروژه ETF یکی از دستاوردهای مهم سال قبل بود. ورود میلیونی مردم به بازار سرمایه و فراهم کردن و ارتقای سریع زیرساخت های متناسب یکی از بزرگترین رویدادهایی بود که با استفاده از تلاش دسته جمعی به ثمر نشست.

مأموریت تاریخی آزادسازی سهام عدالت

وی افزود: ابلاغیه رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت یک مأموریت تاریخی و بی‌سابقه به سپرده گذاری مرکزی محول کرد که پیش از آن بیش از 10 سال بود نهادها و سازمان های زیادی در عملیاتی کردن این پروژه موفق نبودند اما بالاخره این آزادسازی صورت گرفت. این مهم یک اتفاق تاریخی و بزرگ را رقم زد که شاید در هر 50 سال یک بار صورت بگیرد و اجرای آن در شرایط شیوع کرونا وضعیت پیچیده ای را رقم زد که با همت دسته جمعی به عنوان یکی از به روز ترین پروژه های تاریخی بازار سرمایه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محقق شد.

دسترسی ویژه 49 میلیون مشمول سهام عدالت

این مقام مسئول تصریح کرد: این خدمات بی سابقه در حالی به بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت ارائه شد که قبل از عملیاتی شدن در ابتدا برای خیلی ها باورکردنی نبود اما وقتی 10 خرداد ماه آزادسازی سهام عدالت انجام شد و در همان روز همه سهامداران می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت دارایی‌ها را مشاهده کنند به این باور رسیدند که با خرد جمعی، همفکری و تلاش سیستماتیک می توان پروژه های بزرگ را پیاده سازی و اجرایی کرد.

فهمیی ادامه داد: در روز آزادسازی سهام عدالت 250 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از 3.2 میلیون نفر سهام عدالت را فروختند که بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر به حساب مشمولین واریز شد و یک موفقیت عظیم را برای سپرده گذاری مرکزی رقم زد.

افتتاح 2 سامانه توسط رییس جمهور

وی درباره سایر تحولات بنیادی سال گذشته توضیح داد: در آذر سال گذشته دو سامانه سپرده گذاری مرکزی به نام سامانه جامع توزیع سود و درگاه یکپارچه مجامع الکترونیکی متعلق به بازار سرمایه توسط رییس جمهور مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت که یک روز طلایی را برای شرکت رقم زد.

برگزاری مجامع الکترونیکی

فهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 40 مجمع الکترونیکی برگزار شد، عنوان کرد: با استفاده از سامانه جامع توزیع، سود سهام بیش از 130 شرکت برای سهامداران واریز که بالغ بر 25 میلیون تراکنش بانکی را شامل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ