کد خبر: ۱۶۶۴۷۱
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین
سخنگوی کاخ کرملین خبر داد:

افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین

در پی افزایش تحرکات نیروهای ناتو ، سخنگوی کاخ کرملین از آماده باش و تشدید حضور نیروهای نظامی در مرزهای اوکراین برای تضمین امنیت مرزهای روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، دیمیتری پسکوف درباره دلایل افزایش حضور نظامی در مرزها با اوکراین و انتقال سربازان به کریمه گفت: در پی افزایش فعالیت نیروهای مسلح ناتو و سایر گروه‌ها، روسیه در حال آماده باش و انجام اقدامات لازم برای تضمین امنیت مرزها است و تهدیدی علیه دیگری به‌شمار نمی‌رود.

وی افزود:  سربازان روسی هرگز در درگیری‌های جنوب‌شرق اوکراین شرکت نکرده‌اند. چرا که این مسئله مربوط به درگیری داخلی اوکراین است.

بر اساس این گزارش، درگیری‌های پراکنده میان نیروهای جدایی‌طلب هوادار روسیه و نیروهای مرزی اوکراین باعث شده، ارتش روسیه نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام کند که واکنش ناتو را در پی داشته و نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا را به حالت آماده‌باش درآورده است.

روسیه در سال ۲۰۱۴، کریمه را ضمیمه خاک کرد و به حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین پرداخت که تاکنون ادامه دارد.

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین‌ در سال ۲۰۱۹ با قول پایان دادن به درگیری هفت ساله روی کار آمد اما  به گفته منتقدان، آتش‌بس متزلزل تنها دستاورد ملموس وی بوده است. از آغاز سال‌جاری ۲۰ نفر از نیروهای اوکراینی کشته و ۵۷ نفر زخمی شده‌اند.

دمیترو کولبا وزیر‌خارجه اوکراین، روسیه را به وخیم کردن وضعیت امنیتی در دونباس و کریمه متهم کرده در حالی که کاخ کرملین، اقدامات روسیه را برای تضمین امنیت مرزها در بحبوحه افزایش فعالیت‌های ناتو اعلام کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ