کد خبر: ۱۶۶۴۸۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۵

چکی که در سامانه صیاد ثبت نشده قابل دریافت نیست
سخنگوی اجرای قانون جدید چک:

چکی که در سامانه صیاد ثبت نشده قابل دریافت نیست

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با اشاره به اجرای قانون جدید چک از آغار سال جاری ، نسبت به دریافت چکی که در سامانه صیاد ثبت نشده، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آمنه نادعلی‌زاده درباره اجرای قانون جدید چک گفت: این قانون مشمول چک‌های بنفش رنگ جدید می‌شود که عبارت "کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است" قید و از ابتدای فروردین سال جاری توزیع شده‌اند. صادرکننده باید مشخصات چک ار جمله تاریخ، مبلغ و هویت دریافت کننده را در سامانه صیاد ثبت کند.

وی افزود: گیرنده چک هرگز چک ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت نکند. زیرا قابلیت نقد شوندگی ندارد. ضمن اینکه گیرنده چک هم باید به این سامانه  مراجعه کند، استعلام بگیرد و اطلاعات درج شده روی چک را در سامانه صیاد چک کند.

نادعلی زاده ادامه داد: قانون جدید چک به اجرای مقررات موجود در قانون مبارزه با پولشویی کمک و از جعل چک جلوگیری می‌کند. چک‌های قبلی به روال گذشته پذیرش و پردازش می‌شوند اما چک‌های جدید در وجه حامل صادر نمی‌شوند و از طریق سامانه صیاد نقل و انتقال داده خواهند شد.

وی افزود: چک‌های قدیمی فعلاً کارسازی می‌شوند اما این روند دائمی نیست و بانک مرکزی در زمان مشخصی آنها را از بازار جمع آوری می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ