کد خبر: ۱۶۶۵۱۴
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۵

شروط بازگشت ایران به تعهدات برجام و تاکید بر عدم هیچ مذاکره ای با آمریکا
معاون سیاسی وزارت خارجه اعلام کرد :

شروط بازگشت ایران به تعهدات برجام و تاکید بر عدم هیچ مذاکره ای با آمریکا

معاون سیاسی وزارت خارجه با اعلام شروط بازگشت ایران به تعهدات برجام، گفت : در جلسه دو روز آینده وین ، هیچ مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکایی‌ها انجام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی درباره جلسه حضوری دو روز آینده کمیسیون مشترک برجام در وین و احتمال مذاکره با نماینده آمریکا به شبکه خبر گفت: پیگیری ها در کمیسیون مشترک دقیقاً مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین بارها اعلام شده است.

وی افزود: بنابراین در وین هیچ مذاکره مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکایی‌ها نخواهد بود. ایران با کمیسیون مشترک و کشورهای 1+4 مذاکره و شروط بازگشت به برجام را اعلام خواهد کرد که شامل اقدام آمریکا در انجام همه تعهدات و لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی است. در صورت کسب رضایت آمریکا توسط کشورهای 1+4 ، ایران هم به تعهدات عمل می‌کند.

عراقچی ادامه داد: گفت‌وگوها با 1+4 کاملاً فنی و در مورد تحریم‌های مشمول لغو و اقدامات ایران است . با این اوصاف هیچ طرح گام‌ به‌ گام یا پیشنهاد گام‌ به‌ گام وجود ندارد و پذیرش هم نخواهد شد. چرا که از نظر ایران یک گام بیشتر وجود ندارد و آمریکا تمام تحریم‌ها که بعد از خروج ترامپ اعمال شد را حذف کند .
تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ