کد خبر: ۱۶۶۵۹۶
۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

نقش اقتصاد دولتی و ۸۰ درصدی در کوه رانت/ موانع حمایت از کسب‌ و کارهای خرد
رئیس مجلس اعلام کرد :

نقش اقتصاد دولتی و ۸۰ درصدی در کوه رانت/ موانع حمایت از کسب‌ و کارهای خرد

رئیس مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی با سهم ۸۰ درصدی ، باعث ایجاد کوه رانت شده، موانع حمایت از کسب‌ و کارهای خرد و خانگی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف در جلسه حمایت از کسب‌ و کارهای خرد و خانگی با اشاره به اینکه حمایت‌های بدون ضابطه نظیر آنچه در صنعت خودرو و فولاد اتفاق افتاد، موجب رانت و سوداگری‌ می شود، گفت: نباید اجازه داد مشاغل بی‌زحمت و بدون پرداخت مالیات ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به منابع محدود باید راهبرد توسعه را مبتنی بر محدودیت‌های تحریمی، کرونایی و خودتحریمی‌ نظام اجرایی و اداری قرار داد. تشریفات اداری به اسب سرکشی تبدیل شده که مشکلات فراوانی در مسیر کسب‌ و کارهای خرد و کلان ایجاد کرده است. علاوه بر آن 80 درصد اقتصاد دولتی بوده که باعث ایجاد کوه رانت شده است.

قالیباف ادامه داد: اگر درک و تعامل مشترکی بین فعالان اقتصادی، کارشناسان، قوای مجریه و مقننه ایجاد شود، می‌توان اتفاقات خوبی در عرصه حمایت از کسب‌ و کارها و رونق اقتصادی رقم زد و در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کرد. در مجلس ، نظارت در اولویت قرار دارد تا تصمیمات گذشته در حوزه حمایتی به‌ درستی اجرا شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ