کد خبر: ۱۶۶۵۹۷
۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

علل افت اخیر شاخص و پیش بینی ریزش تا کانال ۱.۲۴ میلیونی + دو پیشنهاد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

علل افت اخیر شاخص و پیش بینی ریزش تا کانال ۱.۲۴ میلیونی + دو پیشنهاد

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به علل افت اخیر شاخص و پیش بینی ریزش تا کانال ۱.۲۴ میلیونی، دو پیشنهاد اثرگذار بر شتاب ایجاد تعادل بازار ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نوید خاندوزی با اشاره به علت افت اخیر شاخص بورس به ایرنا اعلام کرد: مجموع ابهامات حاکم مانند تصمیم‌گیری در زمینه دامنه نوسان و عدم ورود نقدینگی به این بازار باعث ترس سهامداران و رکود در معاملات بورس شده است. اکنون نمی توان نظر قطعی درباره وضعیت فعلی بازار سهام داد. به نظر می رسد تا زمان ورود شوک هایی مانند تزریق نقدینگی یا تغییر دامنه نوسان چنین روندی بر بازار حاکم باشد و فقط در آن زمان می توان شاهد تغییر روند و بهبود وضعیت بود.

طبق پیش بینی های صورت گرفته از سوی اکثر کارشناسان، ممکن است شاخص بورس تا کانال یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد افت کند و بعد از آن در این کانال باقی بماند. دامنه نوسان نامتقارن از جمله تصمیماتی بود که عجولانه و بصورت غیرمنطقی اتخاذ شد و از همان ابتدا با ایرادهایی همراه بود اما این نکته نباید فراموش شود که چنین قانونی زمانی اعمال شد که بازار با روندی غیرمنطقی همراه شده بود.

به نظر می رسد تغییر دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی ۶ یا مثبت و منفی ۱۰ به همراه افزایش حجم مبنا بتواند تا حدودی در شتاب سرعت ایجاد تعادل تاثیرگذار باشد. بازار سهام به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی بطور حتم با رشد همراه می شود. اکنون با توجه به وضعیت ایجاد شده و تداوم روند نزولی نمی توان توصیه چندان دقیقی به سهامداران ارائه کرد.

اکنون زود است در مورد انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر معاملات اظهار نظر کرد اما به نظر می رسد بازار از اواخر اردیبهشت ماه تحت تاثیر فضای انتخابات قرار بگیرد و مانند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله رکود شود. در صورتی که شرایط رو به بهبود پیش برود می توان در انتظار رشد حتی در زمان برگزاری انتخابات بود. بطور قطع بازدهی بازار سهام نسبت به سایر بازارها تا پایان سال بیشتر خواهد بود و ممکن است دو نیمه متفاوت را در معاملات مانند سال گذشته تجربه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ