کد خبر: ۱۶۶۶۱۶
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

بازگشت کامل ایران به برجام در صورت لغو همه تحریم ها
سخنگوی دولت اعلام کرد:

بازگشت کامل ایران به برجام در صورت لغو همه تحریم ها

سخنگوی دولت با اعلام اینکه ایران مذاکره ای با آمریکا انجام نخواهد داد از اجرای کامل توافق هسته ای در صورت لغو همه تحریم ها و پایبندی طرف های برجامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی با اشاره به برگزاری نشست برجامی امروز وین گفت:  این نشست فرصتی برای تبادل نظرات همه طرف ها درباره نحوه و زمانبندی بازگشت به تعهدات است. برجام در آغاز فرایند احیا قرار دارد اما در آینده نزدیک، تحریم‌های یکجانبه و ناقض توافق و مقررات بین المللی به پایان می رسد و آمریکا راهی جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون‌شکنانه ندارد.

وی افزود: موضع ایران کاملاً روشن است و هیچ مذاکره ای با آمریکا انجام نخواهد داد اما در صورت لغو همه تحریم ها و پس از راستی آزمایی در ازای پایبندی طرف های برجامی به تعهدات کامل باز می گردد و اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. 

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر به نتایج این نشست خوش‌بین یا بدبین نیستیم اما در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم و در صورتی که اراده، جدیت  و صداقت آمریکا به اثبات برسد، می‌تواند نشانه خوبی برای آینده ای بهتر برای توافق و اجرای کامل آن باشد. امید است دولت بایدن به وعده ها عمل کند تا ناامنی ها و مشکلاتی که قانون شکنی های قبلی آمریکا در منطقه ایجاد کرده بود رفع شود.

ربیعی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای گفت: طی دهه های گذشته، ایران با نگاه بلندمدت به منابع انرژی و توسعه اقتصادی، توجه به تولید انرژی هسته‌ای را در دستور کار قرار داد و به همت دانشمندان در زمینه توسعه صلح آمیز این فناوری در حوزه های مختلف از جهان عقب نمانده است.

وی افزود: برجام گام بلندی برای به رسمیت شناساندن حق مدنی شهروندان ایرانی در جهان بوده که با هدایت مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم ، دشمنان را به هراس انداخته و طرح امنیتی سازی برنامه های صلح‌آمیز هسته ای ایران را ناکام گذاشته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبق گزارش سازمان انرژی اتمی،ایران همواره در جهت گسترش صلح آمیز فعالیت های هسته ای بوده و تاکنون ۶ زنجیره کامل IR۲M در نظنز، دو زنجیره کامل IR۴ و یک زنجیره کامل IR۶  با ظرفیت ۱۶۵۰۰ SWU نصب شده که قبل از برجام ۱۳۰۰۰ SWU بوده است.

ربیعی اضافه کرد: ایران در زمینه مبارزه با کرونا هم از دنیا عقب نمانده و با وجود همه محدودیتها و مشکلات، عملکرد قابل قبولی داشته‌ و در تولید واکسن در زمره چند کشور جهان قرار دارد. با وجود همه موانع و محدودیت ها، ۸۰ درصد کادر درمان واکسینه شده‌ و واکسیناسیون سایر افراد و گروه‌های پرخطر هم بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت، مرحله به مرحله در حال انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ