کد خبر: ۱۶۶۶۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۹

بانک ملت برترین عملکرد مالی سال گذشته را کسب کرد + بازدهی سهام
با بررسی های وزارت اقتصاد:

بانک ملت برترین عملکرد مالی سال گذشته را کسب کرد + بازدهی سهام

بانک ملت طبق بررسی های وزارت اقتصاد، برترین عملکرد مالی سال ۹۹ در بین تمام بانک های دولتی و خصوصی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با ارسال لوح سپاس از مدیرعامل و کارکنان بانک ملت به دلیل عملکرد مطلوب و کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین بانک های دولتی و خصوصی تشکر و اعلام کرد: بانک ملت در راستای سیاست های دولت در حمایت از شرکت های تولیدی حرکت کرده است. کسب رتبه برتر عملکرد مالی در بین تمام بانک های دولتی و خصوصی از سوی این بانک، براساس رتبه بندی وزارت اقتصاد در سال 99 بوده است.

در این لوح با اشاره به نقش ویژه بانک ها در اقتصاد هوشمند و هموار سازی مسیر رشد و توسعه، بهبود عملکرد مالی بانک ها را زمینه ساز رشد اقتصاد ملی توصیف کرده است.

طبق بررسی های بورس پرس، "وبملت" با سرمایه 20.7 هزار میلیارد تومانی به عنوان دومین بانک بزرگ بورسی در اسفند 6.5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 5.5 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در دوازدهمین ماه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 1.02 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

همچنین این بانک طی 12 ماه سال گذشته با کسب 40.6 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 23.7 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 16.8 هزار میلیارد تومانی شده که نسبت به دوره مشابه قبل 65 و 61 درصد افزایش داشته اند.

براین اساس، بانک ملت با ثبت تراز عملیاتی مثبت 16.8 هزار میلیارد تومانی در 12 ماه سال مالی گذشته نسبت به تراز مالی مثبت 9.9 هزار میلیارد تومانی سال 98 بالغ بر 70 درصد رشد داشته که در مقایسه با بانک تجارت (تراز مثبت 2.3 و 7 هزار میلیارد تومانی در سال 98 و 99) و بانک صادرات ( تزار منفی 2.1 و مثبت 2.8 هزار میلیارد تومانی در سال 98 و 99) به عنوان اولین و سومین بانک بزرگ بورسی از لحاظ سرمایه اسمی قابل توجه است.

بررسی بازدهی سهام "وبملت" از ابتدای سال گذشته تا 27 اسفند نشان می دهد قیمت هرسهم در پنجم فروردین 8553 ریال بوده و با احتساب سود 26 ریالی هر سهم طی 200 روز کاری به قیمت 4310 ریالی رسیده که حکایت از بازدهی 115.5 درصدی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ