کد خبر: ۱۶۶۶۹۱
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱/۲۰

پایان دومین جلسه کمیسیون برجام و رضایت طرفین و زمان سومین قرار

پایان دومین جلسه کمیسیون برجام و رضایت طرفین و زمان سومین قرار

دومین جلسه کمیسیون مشترک ‌برجام با محوریت رایزنی گروه های کارشناسی در خصوص احیای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران با موافقت ادامه گفت‌وگوها به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، دومین جلسه حضوری کمیسیون مشترک ‌برجام ، صبح امروز با محوریت رایزنی گروه های کارشناسی در خصوص احیای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران برگزار و با موافقت اعضا برای ادامه گفت‌وگوهای تخصصی به پایان رسید.

بر اساس این گزارش در این جلسه توافق شد نشست بعدی در سطح معاونان، چهارشنبه در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقدامات لازم بدر خصوص احیای برجام و رفع تحریم ها از سوی‌ همه طرف ها ادامه یابد.

عباس عراقچی هم ضمن تاکید بر اراده ایران جهت ادامه تعاملات جدی گفت: این امر مشروط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت طرف های مقابل است. در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت. لغو همه تحریم ها گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی، ایران آمادگی دارد اقدامات جبرانی را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

هیات ایرانی در چهار روز گذشته ، رایزنی‌های مستمری با اعضای برجام و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک از اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه و چندجانبه انجام داده و در هیچ یک از آنها آمریکا حضور نداشته است.

نماینده چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرد: رضایت طرفین از نتیجه فعالیت کمیته‌های تخصصی ، مشاهده شده و ممکن است برجام احیا شود . از اتحادیه اروپا هم خواسته شد با ادامه برگزاری جلسات دوجانبه ،  نظرات واشنگتن و تهران را به هم نزدیک کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ