کد خبر: ۱۶۶۹۷۵
۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱/۲۸

واکنش ایران به اظهارات مداخله‌جویانه اتحادیه عرب درباره برجام
سخنگوی وزارت خارجه:

واکنش ایران به اظهارات مداخله‌جویانه اتحادیه عرب درباره برجام

سخنگوی وزارت خارجه، اظهارات مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره برجام را تخریب روند گفتگوها در وین اعلام کرد و بهره برداری سیاسی از سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اتحادیه عرب در خصوص برجام گفت: این اظهارات غیر مسئولانه با هدف تخریب و کارشکنی در روند گفتگوهای فنی در وین مطرح شده است.

وی افزود: دبیران کل این نهادها بدانند، ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و تمام فعالیت های هسته ای، تحت نظارت برنامه های پادمانی این سازمان قرار دارد و توسعه این برنامه منطبق با حقوق مشروع ایران براساس منافع ملی و به منظور تامین نیازهای صلح آمیز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: به اتحادیه عرب توصیه می شود با پرهیز از تجاهل نسبت به واقعیات، نگرانی را به طرف های ناقض این توافق معطوف کند و به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به ایران، فعالیت های هسته ای نظامی و غیرقانونی اسرائیل و خطرات صدها کلاهک هسته ای و عضویت نداشتن در ان پی تی را بعنوان بزرگترین تهدید صلح ،ثبات و امنیت در منطقه مد نظر قرار دهد.

خطیب زاده همچنین با انتقاد از بهره‌برداری سیاسی از موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: به‌ رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی مبنی بر عمدی بودن این سانحه را در رسانه‌ ها مطرح می‌کنند.

وی افزود:  به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی، حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت نداشته و سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی  با سایر کشورها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

خطیب زاده ادامه داد:  ایران بار دیگر برای مذاکره با همه طرف‌ها در چارچوب قانون و عرف بین‌المللی اعلام آمادگی و به همه طرف‌ها توصیه می‌کند در اظهارات از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ