کد خبر: ۱۶۷۳۲۵
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۲/۵

اظهارات نسنجیده سیاسیون درباره بورس مشکل ساز است/ وعده حمایت همه جانبه
رییس جمهور:

اظهارات نسنجیده سیاسیون درباره بورس مشکل ساز است/ وعده حمایت همه جانبه

رییس جمهور بدون اشاره به عوامل اصلی ریزش چندین ماهه شاخص بورس و تکرار وعده حمایت همه جانبه گفت: اظهارنظر غیرکارشناسی سیاسیون از مشکلات بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، بدون اشاره به عوامل اصلی ریزش چندین ماهه شاخص بورس مانند جبران کسری بودجه از طریق درآمد 54 هزار میلیارد تومانی و ودعوت سال گذشته وی از مردم برای ورود به بورس و ... گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی و داخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را به تقاضای بیشتر و سرمایه‌گذاری در شرکت های تولیدی تشویق می‌کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه‌های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می‌کند.

وی با اعلام حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی افزود: باید همراه با آموزش‌‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد. سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی ، رونق را به بازار بازگرداند.

روحانی سیاسی کردن و اظهار نظر غیر کارشناسی فعالان سیاسی نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار برشمرد و عنوان کرد: بازار سرمایه بسیار حساس است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می‌تواند بر شرایط آن اثرگذار باشد. همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای عالی بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق استقبال کند.

بنابراین گزارش، رییس سازمان بورس در این جلسه گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه ارائه کرد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه ، پیشنهادهایی برای تقویت و افزایش نقش تعادل بخش آن ارایه و تصمیم گیری شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ