کد خبر: ۱۶۷۳۶۶
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۲/۶

اثر کرونا بر شرکت‌های بورسی و بازار سهام و درخواست تاخیر در اظهارنامه مالیاتی
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

اثر کرونا بر شرکت‌های بورسی و بازار سهام و درخواست تاخیر در اظهارنامه مالیاتی

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اثر محدودیت‌های ناشی از کرونا بر شرکت‌های بورسی و بازار سهام گفت: اگر تحویل اظهارنامه مالیاتی به شهریور موکول شود به سود شرکت‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی صفاری در خصوص زیان محدودیت‌های ناشی از کرونا به شرکت‌های بورسی و بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر چند ویروس کرونا در مجموع رشد اقتصادی کل دنیا را کاهش داده اما برای شرکت‌های خدمات دهنده و خرده فروش تهدید بوده اما برای شرکت‌ های فعال در فضای مجازی و صادرات محور، کمتر اثر گذاشته است .

وی افزود: بازار سهام سال گذشته با وجود کرونا رونق داشت اما در سال جاری در رکود کامل به سر می‌برد و مردم دیگر پولی وارد بورس نمی‌کنند. بنابراین  نمی‌توان وضعیت فعلی بورس را چندان به کرونا نسبت داد. چرا که برخی کشور‌ها با در نظر گرفتن کاهش قدرت مردم و با هدف جلوگیری از کاهش تقاضا ، معافیت‌های مالیاتی اعمال و منابعی تزریق کرده‌اند. بطور مثال در آمریکا ۴ هزار میلیارد دلار آخرین تزریقی بود که به خانوار‌ها پرداخت شد .

صفاری ادامه داد: اما در ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها این نوع اقدامات کمتر انجام می شود ولی سال گذشته ، زمان تحویل اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ ها به شهریور موکول شد که درصورت تکرار بری سال جاری به سود شرکت‌های بورسی، خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ