کد خبر: ۱۶۷۴۹۱
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۲/۸

واکنش وزیر خارجه آمریکا به انتشار فایل صوتی محرمانه ظریف

واکنش وزیر خارجه آمریکا به انتشار فایل صوتی محرمانه ظریف

وزیر خارجه آمریکا ادعای انتقال اطلاعات محرمانه رژیم صهیونیستی به همتای ایرانی را تکذیب کرد و گفت: نباید با این موضوع سیاسی کاری شود !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونی بلینکن ضمن تکذیب ادعای انتقال اطلاعات محرمانه رژیم صهیونیستی توسط جان کری به محمد جواد ظریف به سی. ان. ان گفت: واقعا تاسف بار است برخی تلاش می کنند با این موضوع سیاسی کاری کنند. کری و دولت بایدن انتقال این اطلاعات به مقامات ایرانی را رد کرده اند اما اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا خواستار بررسی و استعفای وزیر خارجه اسبق شده اند.

بر اساس این گزارش، ادعاهای مطرح شده پس از انتشار فایل صوتی، حاکی از این بوده که کری وزیر خارجه دولت اوباما در مذاکرات هسته ای، اطلاعاتی محرمانه درباره عملیات نظامی اسراییل در سوریه به ظریف داده است.

به گفته حسن روحانی به منظور انتقال سوابق و تجارب برای دولت های بعدی، اعضای کابینه باید گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند و نظرات را اعلام کنند و این گفت‌وگو در این چارچوب انجام شده است.

تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی این مذاکره وجود داشته و وزارت خارجه در هیچ کدام از فرایندهای گفت وگو از جمله انتخاب تیم مصاحبه کننده، عوامل و نگهداری فایل ها نقشی نداشته و از چگونگی درز اطلاعات بی اطلاع بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ