کد خبر: ۱۶۷۵۶۲
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۲/۱۱

شکر ۵ نرخی شد / دلیل کمبود محصول در بازار
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی :

شکر ۵ نرخی شد / دلیل کمبود محصول در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از عرضه ۵ نرخی شکر خبر داد و گفت: این محصول با قیمت آزاد در بازار فراوان است اما با بهای مصوب موجود نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسمعلی حسنی درباره ی علت کمبود شکر با نرخ مصوب به فارس گفت: برخی اقلام مصرفی  با سوء مدیریت و چندگانگی نرخ ها مواجه است و در کنار این مسئله سود جویی برخی  تولید کنندگان و  بی انصافی برخی فروشندگان مشکلات را بیشتر می کند.

وی افزود : نرخ مصوب شکر برای عرضه به شرکت های تولیدی 6.65 هزار تومان و نرخ مصوب هر بسته شکر یک کیلوگرمی برای مصرف کننده 8.7 هزار تومان است که البته گاهی نیز  یک بسته شکر 900 گرمی با قیمت 8.7 هزار تومان عرضه می شود. دولت  توزیع شکر با قیمت مصوب 8.7 هزار تومانی برای مصرف کنندگان را در اختیار فروشگاه های زنجیره ای گذاشته است.

این فعال صتعت غذایی ادامه داد: نرخ عرضه شکر سهمیه ای در بنکداری ها 11.5 هزار تومان تعیین شده اما با توجه به کمبود آن از کارخانه ها با قیمتی خریداری می شود که نمی توان کمتر از 13.5 هزار تومان عرضه کرد بنابراین  بنکداری ها هر کیلو شکر را در کیسه های 50 کیلوگرمی به قیمت  آزاد 13.5  تومان عرضه می کنند.

حسنی عنوان کرد: با گران فروشی هر بسته شکر یک کیلویی در واحدهای صنفی تا 15 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.  با توجه به اینکه قیمت هر کیلو گرم شکر فله ای در کیسه های 50 کیلوگرمی برای بنکداران 13.5 هزار تومان است بنابراین این محصول حداقل با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

وی گفت: کمبودی در مورد شکر در بازار محسوس نیست و با نرخ آزاد به هر میزان موجود است اما این کمبود در مورد شکر با نرخ مصوب ایجاد شده و به همین دلیل از مدتی پیش تاکنون تقریبا عرضه آن در فروشگاه های زنجیره ای  متوقف و یا کاهش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ