کد خبر: ۱۶۷۵۹۲
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۲/۱۲

۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی در جهان تولید شد/ آخرین وضعیت واردات خصوصی ها
رئیس سازمان غذا و دارو :

۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی در جهان تولید شد/ آخرین وضعیت واردات خصوصی ها

رئیس سازمان غذا و دارو از صدور معرفی نامه برای واردات واکسن کرونا به ۳۵ شرکت خصوصی خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی در جهان تولید و توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا شانه ساز درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی گفت: از طریق ساز و کار کوواکس به رغم همه مشکلات ناشی از تحریم با کمک بانک مرکزی زمینه‌ واردات واکسن کرونا فراهم شده و امید می رود تا ماه آینده نخستین مجموعه میلیونی واکسن ایرانی تولید و در ماه‌های آتی به بیش از ۱۰ میلیون دز افزایش یابد تا بتوان تا پایان سال نگرانی تامین واکسن را علاوه بر جمعیت اولویت‌دار برای سایر گروه‌ها برطرف کرد.

وی افزود: ۴۹ شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده‌ که برای بیش از ۳۵ شرکت معرفی‌نامه صادر شده اما تاکنون نتوانسته‌اند مدارک و مستندات حداقلی مبنی بر واردات از منابع رسمی و اصلی ارائه کنند. طبق اعلام  سازمان جهانی بهداشت ۲۰۰ میلیون دز واکسن تقلبی در جهان تولید و توزیع شده که باید در عین تسهیلاتی که برای واردات واکسن توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده، اقدامات پیشگیرانه از بروز تخلف نیز اعمال کرد.

شانه ساز درباره تولید واکسن داخلی هم گفت: چهار شرکت مجوز انجام مطالعات بالینی و شرکت های سیناژن و اکتوور در زمینه تولید مشترک، مجوز دریافت کرده‌اند. شرکت اکتوور با مؤسسه گامالیا در استرالیا برای تولید مشترک اسپوتنیک قرارداد بسته‌ و انستیتو پاستور ایران با مؤسسه فینلای کوبا در حال تولید مشترک واکسن کرونا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ