کد خبر: ۱۶۷۵۹۸
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۲/۱۲

اپل متهم به اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی شد/ احتمال جریمه ۲۷ میلیارد دلاری
توسط اتحادیه اروپا :

اپل متهم به اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی شد/ احتمال جریمه ۲۷ میلیارد دلاری

اتحادیه اروپا با اتهام اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی به اپل، می تواند این غول فناوری را به پرداخت ۲۷ میلیارد دلار جریمه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا در پرونده ای که می تواند منجر به جریمه سنگین و تغییر در شیوه های سودآور کسب و کار سازنده آیفون شود با جانبداری از شرکت اسپاتیفای، اپل را به اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی متهم کردند.

بر اساس این گزارش، اولین بار است که بروکسل اتهامات ضد رقابتی علیه اپل وارد می کند اما در گذشته هم درگیری ها و اختلافات مالیاتی چند میلیارد دلاری با ایرلند داشته است.

اکنون اپل، اسپاتیفای و سایر طرف ها می توانند واکنش نشان دهند. در صورت پیگیری این پرونده، اتحادیه اروپا می تواند امتیازاتی را مطالبه و به طور بالقوه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی معادل 27 میلیارد دلار، اپل را جریمه کند. 

اپل پس از شکایت دو سال پیش شرکت اسپاتیفای مستقر در سوئد در کانون توجه کمیسیون اروپا قرار گرفت. این غول فناوری آمریکا به طور ناعادلانه ای رقبا را در برنامه پخش موسیقی یعنی Apple Music در گوشی های آیفون محدود کرده است.

به گفته ناظر رقابت در اتحادیه اروپا این مسئله مربوط به قوانین محدودکننده اپل در فروشگاه اپ استور است که توسعه دهندگان را وادار می کند از سیستم پرداخت درون برنامه ای اسفاده کنند اما از اطلاع رسانی آنها به کاربران درباره دیگر گزینه های خرید جلوگیری می کند.

اپل سازندگان برنامه های گوشی را مجبور می کند برای استفاده از سیستم خرید درون برنامه، کارمزد 30 درصدی بپردازند و این امر بازاریابی را برای رقبای اپل موزیک دشوار می کند.

اسپاتیفای از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و آن را گامی مهم در پاسخگویی اپل به دلیل رفتار ضد رقابتی و در جهت اطمینان از انتخاب معنی دار برای همه مصرف کنندگان و شرایط برابر برای شرکت های توسعه دهنده برنامه توصیف کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ