کد خبر: ۱۶۷۶۳۸
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۲/۱۳

پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی شاسی بلند معرفی شد

پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی شاسی بلند معرفی شد

رقیب تویوتای هایلندر به عنوان پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی شاسی‌ بلند کوچک در بازار آمریکا معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تعداد فروش راو ۴ هیبریدی در ماه مارس به ۱۱.۶ هزار دستگاه رسید و اینکه پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کوچک در بازار آمریکا بوده، خبر تازه‌ای نیست اما طی سال ۲۰۲۰ رقیب آن تویوتای هایلندر هیبریدی بود اما دیگر نیست. تویوتا، خودروی سیینا هیبریدی را در سال جاری از نو طراحی کرده که مورد استقبال  قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، سیینا هیبریدی تویوتا فقط ۵۸ دستگاه کمتر از راو ۴ به فروش رسیده است. تولید انبوه نسل جدید سیینا تمام هیبریدی برای تویوتا،‌ حرکتی پر از ریسک به حساب می‌آید. چون ممکن بود تمام هواداران سیینا به‌ دلیل هیبریدی شدن رویگردان شوند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

شاید هم منطقی باشد چون سیینا هیبریدی در ۵ سطح مختلف تحت عناوین LE، XLE، XSE،‌ Limited و Platinum عرضه شده‌اند. همه این ۵ سطح در دو گزینه دیفرانسیل جلو یا AWD [انتقال قدرت به هر ۴ چرخ] به انتخاب مشتری ارائه می‌شوند.

همین که هر ۵ سطح می‌تواند AWD باشد حرکت بسیار خوبی از طرف تویوتا است. چون معمولا خریداران می‌خواهند این خودرو را در جغرافیای پر برف و باران مورد استفاده قرار دهند. ضمن آنکه به ازای هر باک هم ۳۶ مایل (حدود ۶۰ کیلومتر) بیشتر طی می‌کنند چون این خودروها هیبریدی هستند و زمانی که خودرو در حالت بنزینی در حرکت است باتری آن در حال شارژ شدن است و باتری شارژ شده ۳۶ مایل به پیمایش بیشتر کمک می‌کند. این خودرو شتاب خوبی دارد و علاوه بر ساکت و نرم بودن، ویژگی‌های خودروی بنزینی خوب را هم دارد.

شکی نیست که هنوز از گرایش شدید مردم به خودروهای شاسی‌بلند کاسته نشده و هنوز راو ۴ را بیشتر انتخاب می‌کنند اما تویوتا هم گزینه‌های هیبریدی زیادی همچون هایلندر، کمری، آوالون، سیینا، ونزا ۲۰۲۱، پریوس، پریوس پرایم و راو ۴ پرایم در اختیار مردم قرار داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ